06 شهريور 1403 - 11:52

غیب شدن ۸۱۸ هزار شغل در آمریکا

غیب شدن ۸۱۸ هزار شغل در آمریکا
اداره آمار آمریکا اعلام کرده که آماری که قبلا در مورد تعداد فرصت‌های شغلی ایجاد شده ارائه داده، ۸۱۸ هزار شغل اشتبا‌ها بیشتر است.
کد خبر : ۱۶۶۱۷۵

به گزارش ایبنا؛ «۸۱۸ هزار شغل کمتر از رقمی که قبلا اعلام کردیم، شغل ایجاد کرده بودیم.» این را اداره کار آمریکا در بازنگری سالانه آمار خود اعلام کرده است. سخنگوی کاخ سفید در دولت ترامپ، کیلی مک‌انانی، می‌گوید: «آمار خیره کننده جدید از اداره آمار کار؛ این بزرگ‌ترین اصلاحیه مربوط به کاهش اشتغال در ۱۵ سال اخیر بود است؛ بیشتر از ۸۰۰ هزار شغل ناگهانی غیب شده‌اند و این یعنی، بازار کار ضعیف و آسیب‌پذیر است.» عضو ارشد بنیاد هریتیج و مشاور اقتصادی کمپین ترامپ، استفان مور می‌گوید، آمار‌های دولتی بیشتر از واقعیتی که آمریکایی‌ها به آن اعتقاد دارند، تصویر خوش‌بینانه‌تری از اقتصاد ارائه می‌کنند؛ برای مثال، بیش از نیمی از آمریکایی‌ها می‌گویند که فکر می‌کنند کشور در رکود به سر می‌برد، اما به صورت رسمی در رکود نیستیم.


به گفته مور، یکی از معدود حوزه‌هایی که جو بایدن و معاونش، کامالا هریس از زمان روی کار آمدن توانسته‌اند درباره آن صحبت کنند، اشتغال بوده است. حتی با افزایش ۲۰ درصدی قیمت‌ها و کاهش درآمد واقعی هر خانوار به ۲۱۰۰ دلار، استخدام‌ها قوی بوده و نرخ بیکاری نسبتا پایین باقی مانده است؛ اما اکنون مشخص شده که آمار اشتغال در سال گذشته تقریبا ۳۰ درصد کمتر از آن ارقامی‌ست که در ابتدا اعلام شده است. وزارت کار آمریکا چهارشنبه گذشته گزارش داد که اقتصاد این کشور در بازه ۱۲ ماهه منتهی به ماه مارس ۸۱۸ هزار فرصت شغلی کمتر از آنچه در ابتدا گزارش داده بود، شغل ایجاد کرده است. دفتر آمار کار آمریکا در بخشی از بازنگری اولیه معیار سالانه خود در مورد اعداد حقوق و دستمزد در بخش غیرکشاورزی، اعلام کرد که رشد شغلی واقعی در بازه آوریل ۲۰۲۳ تا مارس ۲۰۲۴ تقریبا ۳۰ درصد کمتر از رقم ۲.۹ میلیون شغلی است که در ابتدا اعلام شده بود. استفان مور معتقد است، این رقم یعنی بسیار بیشتر از خطای گرد کردن است. خطای گرد کردن ۳ درصد است. ۳۰ درصد یعنی با آمار تحریف شده اقتصاد کشور را تغدیه کرده‌اند.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر