06 شهريور 1403 - 18:37

معافیت مالیاتی نتانیاهو برای مهاجران با افزایش فرار از اسرائیل

معافیت مالیاتی نتانیاهو برای مهاجران با افزایش فرار از اسرائیل
با فرار صد‌ها هزار نفر از اسرائیل از ابتدای جنگ غزه، تل‌آویو به مهاجران به اسرائیل معافیت مالیاتی برای خرید خانه می‌دهد.
کد خبر : ۱۶۶۱۸۷

به گزارش ایبنا؛ بر اساس آنچه روزنامه اسرائیلی گلوبز گزارش داد، اسرائیل در تلاش برای جذب مهاجران جدید امتیاز معافیت‌های مالیاتی برای خرید خانه توسط مهاجران جدید را از ماه جاری ارائه داده است. به گفته این روزنامه، برنامه‌هایی که در گذشته برای کمک به جذب مهاجران جدید طراحی شده بود، ایده آل نبود، زیرا مقررات قدیمی (لایحه شماره ۱۲) وضع مالیات ۰.۵ درصدی را برای خرید ملک تا سقف دو میلیون شکل (۵۴۶ هزار و ۱۴۲ دلار) اعمال کرده بود که در صورت بیشتر شدن ارزش ملک به ۵ درصد افزایش می‌یافت. با اصلاحیه جدید لوایح، مالیات خرید ملک جدید برای مهاجران جدید به اسرائیل به شرح زیر خواهد بود: مسکنی که ارزش آن به ۱.۹۷ میلیون شکل (۵۳۷ هزار و ۹۵۰ دلار) برسد مالیات نخواهد داشت، همچنین املاکی که ارزش آن بین ۱.۹۷ میلیون شکل (۵۳۷ هزار و ۹۵۰ دلار) تا شش میلیون شکل (۱.۶۵ میلیون دلار) قیمت داشته باشد پنج درصد مالیات خواهد داشت. مسکنی که ارزش آن بین ۶.۰۵ میلیون شکل (۱.۶۵ میلیون دلار) تا ۱۹.۵۷ میلیون شکل (۵.۳۴ میلیون دلار) قیمت داشته باشند مالیات هشت درصدی خواهد داشت. اما اگر قیمت مسکن از ۲۰ میلیون شکل (۵.۴۶ میلیون دلار) فراتر رود این لایحه جدید درباره آن اجرا نمی‌شود و بر اساس همان لایحه قبلی از آن مالیات گرفته می‌شود، زیرا به نوشته گلوبز اسرائیل به خرید خانه‌های لوکس تشویق نمی‌کند. این مزایا در صورتی اعمال می‌شود که مهاجر ظرف یک سال قبل از تاریخ مهاجرت به اسرائیل و ۷ سال پس از آن مسکن خریداری کند، این مزیت حتی اگر مهاجر از مسکن استفاده نکند، به وی اجازه می‌دهد تا با استفاده از سیستم جدید ملکی را برای سرمایه گذاری بخرد و یک ملک اضافی برای زندگی با استفاده از سیستم قدیمی داشته باشد.


شایان ذکر است که روند ورود به اسرائیل در ماه‌های اول جنگ ۷۰ درصد کاهش یافته است، به گونه‌ای که دو هزار یهودی بین ۷ اکتبر تا ۲۹ نوامبر ۲۰۲۳ وارد اسرائیل شده‌اند، در حالی که به گفته اداره مهاجرت اسرائیل ماهانه ۴۵۰۰ یهودی در سال‌های قبل از آن وارد اسرائیل می‌شدند. مهاجرت از اسرائیل به خارج در سال جاری دوباره افزایش یافته است، اما روزنامه اقتصادی اسرائیل مارکر می‌گوید که اداره مرکزی آمار اسرائیل آمار واقعی مهاجرت معکوس را فاش نمی‌کند. در ژوئن ۲۰۲۴، تایمز اسرائیل گزارش داد که نیم میلیون اسرائیلی در شش ماه نخست جنگ غزه اسرائیل را ترک کرده اند و برنگشته‌اند و معلوم نیست که آیا این تصمیمشان موقتی بوده یا تبدیل به مهاجرت دائم خواهد شد. کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز تأیید کرد که شواهد نشان می‌دهد که اکثر کسانی که از نوامبر ۲۰۲۳ تا مارس ۲۰۲۴ از اسرائیل گریخته‌اند، قصد بازگشت مجدد ندارند و از هم اکنون انتقال کامل زندگی خود را به خارج از کشور آغاز کرده اند.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر