14 شهريور 1403 - 16:29

برنامه اندونزی برای تقویت همکاری با آفریقا

برنامه اندونزی برای تقویت همکاری با آفریقا
اندونزی با هدف تقویت همکاری‌های اقتصادی قصد دارد قرارداد‌های تجاری به ارزش ۳.۵ میلیارد دلار با کشور‌های آفریقایی امضا کند.
کد خبر : ۱۶۶۳۳۸

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی همزمان با میزبانی دومین مجمع اندونزی و آفریقا در جزیره بالی، اعلام کرد که کشورش قصد دارد قرارداد‌های تجاری به ارزش ۳.۵ میلیارد دلار با کشور‌های آفریقایی امضا کند.

این مجمع پارلمانی که از یکشنبه آغاز شد و تا روز سه شنبه ادامه داشت.

جوکو ویدودو در سخنان افتتاحیه خود در این مجمع گفت: "مشارکت بین اندونزی و آفریقا تاکنون به میزان قابل توجهی حجم تجارت و توافقات تجاری را افزایش داده است. "


ویدودو در سخنرانی خود در نشست مشترک مجمع اندونزی و آفریقا که با حضور سران کشور‌ها و دولت‌های آفریقا و سایر کشور‌ها برگزار شد، خواستار "دستیابی به توسعه جهانی عادلانه‌تر و جامع‌تر در جهان" شد.

وی برای دستیابی به این هدف چهار نکته را حیاتی برشمرد که شامل: اجرای اهداف توسعه پایدار، مشارکت در یافتن راه‌حل‌های جهانی، مبارزه برای منافع کشور‌های جنوب جهانی، پیوند جهان برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار و مشارکت با همه، به ویژه کشور‌های آفریقایی، و فعال کردن همبستگی جهانی برای افزایش همکاری بین کشور‌های جنوب و بین جنوب و شمال هستند.

رئیس جمهور ویدودو از زمان میزبانی کنفرانس آسیایی-آفریقایی، که به عنوان "کنفرانس باندونگ" در سال ۱۹۵۵ نیز شناخته می‌شود، تعهد کشورش به "ایفای نقش فعال" در دستیابی به راه حل‌هایی برای مسائل جهانی را تایید کرد و اعلام کرد که کشورش قصد دارد در کنفرانس سال آینده هفتادمین سالگرد تاسیس را جشن بگیرد.

شایان ذکر است که ۱۲۷۵ شرکت کننده از ۲۶ کشور در کار دومین مجمع اندونزی-آفریقا و مجمع سطح بالا برای مشارکت‌های چندجانبه شرکت می‌کنند. انتظار می‌رود این دو رویداد بین‌المللی روابط دیپلماتیک را تقویت کرده و راه را برای فرصت‌های جدید برای تبادل در حوزه‌های دانش و سرمایه‌گذاری هموار کند.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر