21 شهريور 1403 - 11:03

کسری ۸۰۰ میلیارد یورویی اروپا

کسری ۸۰۰ میلیارد یورویی اروپا
رئیس سابق بانک مرکزی اروپا، کاهش قیمت انرژی، افزایش رقابت، هماهنگی سیاست‌های صنعتی و افزایش سرمایه‌گذاری دفاعی را جزو اولویت‌ها دانست.
کد خبر : ۱۶۶۵۳۰

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، ماریو دراگی، رئیس سابق بانک مرکزی اروپا هشدار داد که اتحادیه با "چالش وجودی" با هدف خارج کردن آن از "بحران بهره وری پایین و رشد ضعیف و عقب افتادن از ایالات متحده" مواجه است.

دراگی در گزارشی برنامه خود را برای توقف نزول اقتصادی در قاره اروپا منتشر کرد که از سوی اتحادیه اروپا به او محول شده بود و در آن تاکید کرد که اتحادیه اروپا به سطح بی سابقه‌ای از سرمایه گذاری نیاز دارد که بیش از دو برابر میزان سرمایه گذاری است.

وی تاکید کرد که اتحادیه اروپا سالانه به ۸۰۰ میلیارد یورو (۸۸۴ میلیارد دلار) سرمایه‌گذاری اضافی برای دستیابی به اهداف اصلی خود نیاز دارد و از اتحادیه خواست تا برای تامین مالی نیاز‌های صنعتی و دفاعی خود بدهی مشترک جدیدی صادر کند، چیزی که بسیاری از دولت‌های اروپایی با آن مخالفت می‌کنند.


این گزارش توصیه می‌کند که اولویت‌های اتحادیه اروپا شامل کاهش قیمت انرژی، افزایش رقابت پذیری، هماهنگی سیاست‌های صنعتی و ترویج سرمایه گذاری دفاعی است. او تاکید کرد که اتحادیه اروپا همچنین باید با جهانی سازگار شود که در آن «وابستگی‌ها به آسیب‌پذیری تبدیل می‌شوند و دیگر نمی‌تواند برای امنیت خود به دیگران تکیه کند».

وی خاطرنشان کرد که هدف اروپا برای به صفر رساندن انتشار گاز‌های گلخانه‌ای جهانی تا اواسط قرن، این فرصت را برای بلوک فراهم می‌کند تا فناوری‌های پاک را در سراسر جهان بسازد و صادر کند.

دراگی با اشاره به اینکه اروپا به نقطه‌ای رسیده است که «بدون اقدام، باید از رفاه، محیط زیست یا آزادی ما دست بکشد» گفت: «این توهم که به تعویق انداختن به تنهایی می‌تواند اجماع را حفظ کند، باید کنار گذاشته شود.

او هوش مصنوعی را فرصتی برای اروپا می‌بیند تا «شکست‌هایش در نوآوری و بهره‌وری را تصحیح کند و پتانسیل تولیدی خود را بازیابی کند» و ادغام هوش مصنوعی «در صنایع موجود ما را تشویق می‌کند تا آن‌ها بتوانند جلوتر بمانند».

توصیه‌های کلیدی او شامل: تسهیل قوانین رقابت برای فعال کردن ادغام بازار در بخش‌هایی مانند مخابرات، ادغام بازار‌های سرمایه از طریق متمرکز کردن نظارت بر بازار، افزایش استفاده از خرید مشترک در بخش دفاعی، و دستور کار تجاری جدید برای افزایش استقلال اقتصادی اتحادیه اروپا است.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها