23 شهريور 1403 - 13:05

وزارت خارجه روسیه: ورود شرکت‌خای روسی به بازار‌های آفریقا افزایش یافته است

وزارت خارجه روسیه: ورود شرکت‌خای روسی به بازار‌های آفریقا افزایش یافته است
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که آفریقا شرکت‌های روسی بیشتری را جذب می‌کند و ورود مسکو به بازار‌های آفریقا آشکارتر شده است.
کد خبر : ۱۶۶۵۶۴

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، دیمیتری بریشفسکی، مدیر سرویس اقتصادی وزارت خارجه روسیه در مصاحبه با روزنامه محلی "کومرسانت" گفت: "قاره آفریقا روز به روز شرکت‌های روسی بیشتری را جذب می‌کند. "


وی خاطرنشان کرد: شرکت‌هایی در روسیه از جمله در بخش مواد غذایی وجود دارند که آماده توسعه تولید در آفریقا هستند و شرکت‌های متوسط علاقه زیادی به خرید میوه‌ها و سایر کالا‌های تولید شده در آفریقا دارند.

وی افزود: "روند ورود به بازار آفریقا اخیراً در تجارت روسیه مشهودتر شده است. موضوع همکاری فروش مواد خام و فروش محصولات با ارزش افزوده است که آفریقا از این نظر منطقه بسیار امیدوار کننده‌ای است.

برشفسکی توضیح داد که علاقه روسیه به آفریقا "تن‌ها به دلیل رویداد‌های ژئوپلیتیکی نیست که در دو سال و نیم گذشته رخ داده است" و خاطرنشان کرد که "نیاز‌های زیادی برای ایجاد محصولات با ارزش افزوده بالا وجود دارد. "

وی خاطرنشان کرد: توانایی اکثر کشور‌های آفریقایی در حفظ استقلال رویکرد خود در دفاع از دیدگاهی که درگیری با غرب جمعی وجود دارد برای روابط دوجانبه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر