24 شهريور 1403 - 16:59

هزینه بهره بدهی آمریکا از ۱ تریلیون دلار عبور کرد

هزینه بهره بدهی آمریکا از ۱ تریلیون دلار عبور کرد
دولت آمریکا برای اولین بار بیش از ۱ تریلیون دلار برای پرداخت بهره بدهی‌ها هزینه کرده و کسری بودجه آن به نزدیک ۲ تریلیون دلار رسیده است.
کد خبر : ۱۶۶۶۱۳

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از CNBC، طبق گزارش روز پنجشنبه وزارت خزانه‌داری، دولت ایالات متحده برای اولین بار در سال جاری بیش از ۱ تریلیون دلار برای پرداخت بهره بدهی ملی ۳۵.۳ تریلیون دلاری خود هزینه کرده است.

به دلیل اینکه فدرال رزرو نرخ‌های بهره معیار را در بالاترین سطح طی ۲۳ سال گذشته نگه داشته است، دولت ۱.۰۴۹ تریلیون دلار برای پرداخت بهره بدهی‌ها هزینه کرده که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰٪ افزایش یافته است. این مبلغ بخشی از پیش‌بینی ۱.۱۵۸ تریلیون دلاری برای کل سال است.

با کسر بهره‌ای که دولت از سرمایه‌گذاری‌های خود به دست می‌آورد، پرداخت‌های خالص بهره به ۸۴۳ میلیارد دلار رسیده که تنها پس از تأمین اجتماعی و خدمات درمانی در رتبه سوم قرار دارد.

افزایش هزینه‌های خدمات بدهی همزمان با افزایش کسری بودجه ایالات متحده در ماه آگوست رخ داده که به نزدیک ۲ تریلیون دلار برای کل سال رسیده است.

با یک ماه باقی‌مانده تا پایان سال مالی دولت فدرال، کسری ماه آگوست به ۳۸۰ میلیارد دلار رسید، که تغییر چشمگیری نسبت به مازاد ۸۹ میلیارد دلاری همان ماه در سال گذشته دارد که عمدتاً به دلیل تغییرات حسابداری مرتبط با بخشش بدهی‌های دانشجویی بود.

این موضوع باعث شد که کسری بودجه سال ۲۰۲۴ به حدود ۱.۹ تریلیون دلار برسد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد افزایش یافته است.

انتظار می‌رود فدرال رزرو هفته آینده نرخ‌ها را کاهش دهد، اما فقط به میزان یک چهارم درصد. با این حال، در انتظار اقدامات بیشتر در ماه‌های آینده، بازدهی اوراق خزانه‌داری در هفته‌های اخیر کاهش یافته است.

آخرین بازدهی اوراق ۱۰ ساله به حدود ۳.۷ درصد رسیده است، که از اوایل جولای بیش از سه‌چهارم درصد کاهش یافته است.

نویسنده: حمیدرضا ذوالقدریها
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر