26 شهريور 1403 - 11:41

طوفان الاقصی سرمایه‌گذاران اسرائیلی را به پرتغال فراری داد

طوفان الاقصی سرمایه‌گذاران اسرائیلی را به پرتغال فراری داد
رسانه اقتصادی رژیم صهیونیستی گزارش داد، از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی روند مهاجرت اسرائیلی‌ها به اروپا افزایش یافته است.
کد خبر : ۱۶۶۶۹۵

به گزارش ایبنا؛ پرتغال به یکی از جذاب‌ترین کشور‌های اروپایی برای بسیاری از سرمایه‌گذاران اسرائیلی تبدیل شده است که به دلیل پیامد‌های جنگ غزه و نسل کشی اسرائیل علیه فلسطینیان سرزمین‌های اشغالی را ترک کردند.


روزنامه اقتصادی «گلوبز» در شماره دیروز یکشنبه خود گزارش داد که روند سرازیر شدن تجار اسرائیلی و در راس آنها، سرمایه گذاران املاک و مستغلات به سمت پرتغال از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی» متوقف نشده است.


این روزنامه در گزارشی با اشاره به مهاجرت تعداد زیادی از اسرائیلی‌ها به پرتغال از تاریخ ۷ اکتبر ۲۰۲۳ به این موضوع اشاره کرد که برخی از خانواده‌های مهاجر تمایل دارند تا دو یا سه سال در آنجا بمانند تا نتیجه اوضاع در اسرائیل مشخص شود.


این گزارش تاکید کرد که بازار املاک
در لیسبون، پایتخت پرتغال، سرمایه‌گذاران اسرائیلی را جذب می‌کند که می‌خواهند فرصت‌های دیگری را پس از شروع جنگ جستجو کنند، علی‌رغم اینکه دولت پرتغال مزیت اعطای «ویزای طلایی» را به هر کسی که خانه یا آپارتمان در آنجا می‌خرد، لغو کرده است.


در ادامه گزارش آمده تقاضای سرمایه گذاران اسرائیلی فراری از جنگ برای بازار املاک در پرتغال علیرغم افزایش اخیر قیمت آپارتمان‌های مسکونی در این کشور به ویژه در لیسبون، پایتخت و شهر پورتو افزایش یافته است.


گلوبز تاکید کرد، آنچه نشان دهنده نقش جنگ در سوق دادن اسرائیلی‌ها، به ویژه سرمایه‌گذاران، به سوی پرتغال است، این است که این کشور اروپایی اعطای اقامت به خارجی‌ها را به میزان سرمایه‌گذاری آن‌ها در اقتصاد محلی، به ویژه در بازار املاک، مرتبط نمی‌کند.


این روزنامه اسرائیلی به نقل از روتم مانتوش پرتز، مدیر شرکت Rotem، که خدمات مشاوره‌ای به تجار اسرائیلی که مایل به سرمایه‌گذاری در بازار املاک پرتغال هستند، ارائه می‌دهد، گفت که سرعت فزاینده مهاجرت اسرائیل به این کشور اروپایی در پی ترس‌های غالب در اسرائیل در خصوص طولانی‌تر شدن مدت جنگ است.


پرتز انتخاب پرتغال از سوی اسرائیلی‌ها به‌عنوان مقصد م
هاجرتی را به شرایط امنیتی پایدار، آب و هوای معتدل و سهولت انجام فعالیت‌های اقتصادی در آنجا نسبت داد.


افزون بر تاثیر جنگ غزه در فرار سرمایه از اسرائیل و تعطیلی هزاران شرکت، بنا به تایید رسانه‌های عبری زبان بیش از ۸۰۰ هزار نفر از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی سرزمین‌های اشغالی را ترک کرده و به آنجا بازنگشتند.

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر