29 شهريور 1403 - 09:36

روسیه برای استفاده از ارز دیجیتال در مبادلات تجاری آماده است

روسیه برای استفاده از ارز دیجیتال در مبادلات تجاری آماده است
یک روزنامه روسی از آماده بودن مسکو برای استفاده آزمایشی از ارز دیجیتال در مبادلات تجاری این کشور خبر داد.
کد خبر : ۱۶۶۸۱۵

به گزارش ایبنا؛ مقامات مالی روسیه در حال حرکت به سمت استفاده از ارز‌های دیجیتال برای مبادلات تجاری بین‌المللی هستند؛ روزنامه روسی وِدوموستی گزارش داده است.


به نوشته این گزارش، گروهی متشکل از واردکنندگان منتخب و بانک‌ها برای اجرای آزمایشی تسویه حساب‌های تجاری بین‌المللی با استفاده از ارز‌های دیجیتال ایجاد شده است.


این گروه متشکل از اعضای اتاق بازرگانی روسیه و انجمن توسعه‌دهندگان و تولیدکنندگان الکترونیک و همچنین چندین بانک است. این شرکت‌ها و موسسات منتخب با چالش‌هایی در زمینه انجام تسویه‌حساب‌های فرامرزی در حین پرداخت هزینه برای کالا‌های دارای کاربرد دوگانه مواجه بوده‌اند؛ چنین محصولاتی می‌توانند برای هم اهداف غیرنظامی و هم نظامی استفاده شوند و مشمول محدودیت‌های بین‌المللی هستند.


دولت روسیه اوایل امسال قانونی را تصویب کرد که بانک مرکزی روسیه به شرکت‌های منتخب اجازه استفاده از ارز دیجیتال برای پرداخت‌های بین‌المللی در مبادلات تجاری را بدهد. این قانون از اول سپتامبر اجرایی شد.


به گفته یک منبع آگاه، بانک مرکزی روسیه در نظر دارد تا شرکت‌کنندگان بیشتری برای اجرای این طرح جذب کند؛ زمان‌بندی توسعه این پروژه در حال حاضر مشخص نیست.


رئیس‌جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین، اوایل سال جاری موضوع قانونی کردن ارز‌های دیجیتال و دارایی‌های دیجیتال را مطرح کرد.


رئیس بانک مرکزی روسیه، الویرا نابیولینا همان زمان گفت که این بانک نخستین پرداخت رمزنگاری فرامرزی را تا پایان سال جاری انجام خواهد داد.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر