فشار سنگین به بازار مسکن بریتانیا/یک سوم مشاوران املاک ورشکست شدند

فشار سنگین به بازار مسکن بریتانیا یک سوم مشاوران املاک ورشکست شدند
نرخ‌های بهره بالا فشار زیادی بر بازار املاک بریتانیا وارد کرده و تعداد معاملات در این بازار به پایین‌ترین سطح در یک دهه گذشته رسیده است.
کد خبر : ۱۶۷۱۲۴

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از گاردین، تعداد مشاوران املاک بریتانیا که اعلام ورشکستگی کرده‌اند، تقریباً یک‌سوم افزایش یافته و در سال گذشته نزدیک به ۳۰۰ کسب‌وکار ورشکست شده‌اند.

این ارقام نشان‌دهنده اوضاع تیره بازار املاک بریتانیا است، با کمترین تعداد فروش خانه در بیش از یک دهه که درآمد مشاوران املاک را تحت تأثیر قرار داده است.

طبق آمار منتشر شده از سوی سرویس ورشکستگی، ۲۸۶ شرکت مشاور املاک در بریتانیا طی ۱۲ ماه منتهی به ۳۱ ژوئیه از کار افتاده‌اند، که نسبت به ۲۱۶ شرکت در سال گذشته، ۳۲ درصد افزایش داشته است.

به گفته شرکت بین‌المللی مالیاتی و مشاوره‌ای Forvis Mazars، بالاترین هزینه‌های وام‌گیری در ۱۵ سال اخیر بر اجاره‌ها نیز مانند فروش‌ها تأثیر گذاشته است، و این شرکت اعلام کرده که سرمایه‌گذاران بازدهی‌های بهتری را خارج از سرمایه‌گذاری در خرید ملک به منظور اجاره پیدا می‌کنند.

ربکا داکر، یکی از شرکای Forvis Mazars، گفت: سطح بالای ورشکستگی مشاوران املاک نشان می‌دهد که چقدر چند سال اخیر برای این بخش سخت بوده است. نرخ‌های بهره بالاتر مانعی جدی برای تقریباً هر کسی بوده که قصد داشته در بازار مسکن پیشرفت کند.

شرکت‌های کوچک محلی می‌توانند خود را در مقابل رقبای بزرگ‌تر منطقه‌ای و تعداد فزاینده ادغام‌کنندگان حمایت شده توسط سرمایه‌گذاری خصوصی (PE) که می‌توانند هزینه‌های بیشتری برای بازاریابی صرف کنند، در وضعیت نامساعدی بیابند.

طبق داده‌های HMRC، تعداد معاملات املاک مسکونی در بریتانیا تا تاریخ ۳۰ ژوئن ۱۲ درصد کاهش یافته و به ۸۶۱،۲۱۰ رسیده است که پایین‌ترین سطح در بیش از ۱۰ سال گذشته است.

این شرکت اعلام کرده که خریداران پس از یک سال نرخ بهره ثابت و با انگیزه ناشی از کاهش یک‌چهارم درصدی در ماه آگوست، با اطمینان بیشتری به بازار بازمی‌گردند. تأییدیه‌های وام مسکن در حال افزایش است و میانگین قیمت خانه‌های بریتانیا در ۱۱ ماه گذشته ۲.۳ درصد افزایش یافته است.

اگر چه شرکت‌های سنتی در حال تقلا هستند، بزرگ‌ترین پورتال آنلاین املاک بریتانیا، RightMove، در همین حال در حال بررسی پیشنهاد خرید ۶.۲ میلیارد پوندی از سوی گروه REA روپرت مرداک است. مهلت ارائه پیشنهاد رسمی تا ساعت ۵ بعد از ظهر امروز است.

نویسنده: حمیدرضا ذوالقدریها
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر