کشاورزان اسرائیلی از فلسطین اشغالی فرار کردند

کشاورزان اسرائیلی از فلسطین اشغالی فرار کردند
پژوهشگر کشاورزی و غذای اسراییل اعلام کرد که کشاورزی و تامین غذا به مرز خطرناک رسیده است.
کد خبر : ۱۶۷۲۳۳

به گزارش ایبنا، شبکه تلویزیونی سی‌ان‌بی‌سی نیوز اعلام کرد از زمان آغاز جنگ اسرائیل با نیرو‌های حماس و حزب الله در غزه ۹۰ درصد مزارع، دام‌ها و تجهیزات کشاورزان اسرائیلی آسیب دیده و کارشان مختل شده است.

همچنین تمام کارگران خارجی از اسرائیل رفتند و کشاورزان برای انجام کار‌های کشاورزی درمانده‌اند خود کشاورزان هم به خاطر ترس از جنگ از تولید دست کشیده و تقریباً فرار کرده اند.

دکتر لیمون آمودر پژوهشگر کشاورزی و غذای اسراییل اعلام کرد که کشاورزی و تامین غذا به مرز خطرناک رسیده است.

وی گفت که کشاورزی و تامین غذا وضعیت خطرناکی دارد چرا که اکثر مزارع اسرائیل در مرز‌ها هستند و مرز‌ها وضعیت آرامی ندارند.

کارشناسان رژیم صهیونیستی تایید می‌کنند که جنگ وضعیت تامین امنیت غذایی را به شدت بحرانی کرده و به این خاطر اخیرا به وزارت کشاورزی واژه امنیت غذا را هم اضافه کرده‌اند.

آن‌ها می‌گویند که عرضه مواد غذایی در این منطقه بسیار مختل شده و تامین غذای مردم رژیم صهیونیستی وابسته به اوکراین ترکیه، اردن و کشور‌های دیگر شده است.

پژوهشگر کشاورزی غذای رژیم صهیونیستی تاکید می‌کند که در شاخص غذای جهانی در بخش دسترسی و ایمن بودن غذا نمره اسرائیل صفر بوده است.

به گفته این پژوهشگر ۸۰ درصد کالری مورد نیاز مردم اسرائیل از طریق واردات تامین می‌شود که عمده آن غلات و نهاده‌های دامی است و کمبود نهاده دامی تاثیر خود را در تولید محصولات پروتئینی مانند گوشت، مرغ و تخم مرغ هم به جای گذاشته در واقع اسرائیل تنها ۱۰ درصد نیاز مردم خود را از تولیدات داخلی تامین می‌کند.

یک کارشناس دیگر در این برنامه تلویزیونی گفت که اسرائیل طی ۲۰ سال گذشته ۱۰ هزار کشاورز خود را از دست داده است.

بنا به گزارش سی ان بی سی نیوز اسرائیل دانش آموزان را بسیج کرده تا در کار کشاورزی کمک کنند و به آن‌ها گفته است به ازای کار روزانه در بخش کشاورزی مدرک تحصیلی خواهد داد.
منبع:فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر