18 مهر 1403 - 15:28
کلاهدوزان عنوان کرد؛

رشد ۷۴ درصدی تجارت الکترونیک در سال گذشته/ هدف ما ایجاد تحول دیجیتال در بازار‌های سنتی است

رشد ۷۴ درصدی تجارت الکترونیک در سال گذشته  هدف ما ایجاد تحول دیجیتال در بازار‌های سنتی است
رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: در سالهای پیش رو تمرکز ما بر حضور اقتصاد دیجیتال و ایجاد تحول در بازار‌های سنتی است.
کد خبر : ۱۶۷۴۵۲

به گزارش خبرنگار ایبنا، امین کلاهدوزان، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی امروز چهارشنبه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۳ در نشست خبری معرفی برنامه‌های روز ملی تجارت الکترونیک اظهار داشت: سومین دوره این رویداد روز ۲۴ مهرماه به مناسبت روز ملی توسعه تجارت الکترونیکی برگزار خواهد شد. این رویداد با هدف تقدیر از شرکت‌های برتر فعال در حوزه تجارت الکترونیکی که به صورت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند، برگزار می‌شود.

وی با اشاره به رشد ۷۴ درصدی در بخش تجارت الکترونیکی در سال گذشته، گفت: گردش مالی این شرکت‌ها به ۳۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است. همچنین با توجه به چشم‌انداز ۵ ساله تجارت الکترونیکی کشور، رسیدن به هدف ۹ هزار همتی در حوزه تجارت الکترونیکی دست‌یافتنی و واقع‌بینانه است.

کلاهدوزان با بیان اینکه باید فرصت‌های پیش رو را به شکل بهتری دنبال کنیم، خاطرنشان‌کرد: ایران پس از ترکیه جایگاه دومین کشور خاورمیانه در تجارت الکترونیکی را دارد. در سال ۱۴۰۳ و سال‌های پیش‌رو، هدف و تمرکز ما حضور اقتصاد دیجیتال و ایجاد تحول دیجیتال در بازار‌های سنتی است. سال گذشته فروش خودرو و طلا را در بستر برخط آغاز کردیم. امسال نیز در نظر داریم قواعد فروش ملک در فضای مجازی را تدوین و بستر آن را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: برای اولین بار قوانین و ضوابط فضای مجازی در حوزه ثبت اسناد و نظارت مسکن و شهرسازی نیز در این رویداد مطرح خواهند شد. در همی نراستا برنامه امسال با تمرکز بر ۱۲ حوزه مختلف از جمله موبایل، تجهیزات الکترونیکی، پوشاک، فین‌تک، گردشگری و آموزش برگزار می‌شود و شرکت‌های برتر در این حوزه‌ها تقدیر خواهند شد. این رویداد همچنین به دنبال تقویت نقش بخش خصوصی در توسعه برنامه‌های هفتم توسعه اقتصادی کشور است.

کلاهدوزان اظهار کرد: ما باید سرمایه‌گذاری مستقیمی در این حوزه انجام دهیم و این موضوع را در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان به پیش ببریم. در سال گذشته، تمرکز ما بر روی کسب‌وکار‌های دانش‌آموزی و در سال جاری بر روی کسب‌وکار‌های جوان است.
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی خاطرنشان‌کرد: بخش بعدی، رویداد جوانه‌ها است که تمرکز آن امسال بر کسب‌وکار‌های جوانی است که کمتر از ۲ سال از شروع به فعالیت آن‌ها می‌گذرد. امسال ۲۰۰ تیم در حوزه‌های مختلف با یکدیگر به رقابت پرداختند که نشان از استقبال خوب در این بخش دارد.


وی از شروع انتشار گزارش‌های شش‌ماهه تجارت الکترونیکی به جای گزارش‌های سالانه خبر داد و اعلام کرد که گزارش شش‌ماهه اول سال ۱۴۰۳ در تاریخ ۲۴ مهرماه منتشر خواهد شد. رشد تجارت الکترونیکی همچنان ادامه دارد و جزئیات بیشتر نیز در روز مراسم ارایه می‌شود.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به اهمیت سرمایه‌گذاری در کسب‌وکار‌های دانش‌بنیان، اظهار کرد: ما باید سرمایه‌گذاری مستقیمی در این حوزه انجام دهیم و این موضوع را در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان به پیش ببریم. همچنین در سال گذشته، تمرکز ما بر روی کسب‌وکار‌های دانش‌آموزی و در سالجاری بر روی کسب‌وکار‌های جوان است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر