سرمایه‌گذاران بیت‌کوین به دنبال پیروزی ترامپ هستند

سرمایه‌گذاران بیت‌کوین به دنبال پیروزی ترامپ هستند
انتظار می‌رود در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات، بیت کوین از ۸۰ هزار دلار فراتر رود.
کد خبر : ۱۶۷۵۱۱

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از آناتول، جولای گذشته برجسته‌ترین سرمایه گذاران ارز‌های دیجیتال، «بیت کوین»، با تشویق فراوان از نامزد جمهوری خواه انتخابات ایالات متحده، دونالد ترامپ را که در کنفرانس سالانه بیت کوین در نشویل، تنسی شرکت کرد، استقبال کردند.

ترامپ پس از اینکه یکی از سرسخت‌ترین دشمنان آن در زمان ریاست جمهوری ایالات متحده از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ بود در آن کنفرانس یک تغییر ۱۸۰ درجه‌ای را در دیدگاه خود نسبت به سرمایه گذاری در ارز‌های رمزپایه نشان داد.

ترامپ در آن کنفرانس گفت: دلیلی که من را بر آن داشت تا امروز تصمیم بگیرم جامعه بیت کوین را مورد خطاب قرار دهم، تنها در چند کلمه خلاصه می‌شود:

اگر ما این صنعت را رهبری نکنیم، چین و دیگران آن را رهبری خواهند کرد، و ما نمی‌توانیم این سناریو را تحمل کنیم.

بیت کوین به عنوان یکی از "معاملات" ترامپ ظاهر شد که با اعتقاد بازار مبنی بر اینکه تاجر میلیاردر در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر آینده آمریکا برنده خواهد شد، تقویت شد.


تحلیلی که توسط برنشتاین ویژه مدیریت سرمایه منتشر شده است نشان می‌دهد که در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر، بیت کوین می‌تواند به ۸۰۰۰۰ دلار و شاید ۹۰۰۰۰ دلار برسد.

برعکس، اگر کامالا هریس معاون جو بایدن برنده شود، تحلیلگران پیشنهاد می‌کنند که بیت کوین ممکن است "پایین‌ترین سطح خود را در محدوده ۴۰۰۰۰ دلار آزمایش کند. ".

اما تحلیلگران برنشتاین چشم‌انداز بلندمدت مثبتی را برای بیت‌کوین بدون توجه به نتیجه انتخابات حفظ می‌کنند و به عواملی مانند نرخ‌های بهره پایین، کسری‌های مالی پایدار ایالات متحده و سطوح بالای بدهی اشاره می‌کنند که همگی از ارز دیجیتال حمایت می‌کنند.

بر اساس داده‌های پلتفرم کوین مارکت، در معاملات اولیه روز جمعه، قیمت یک واحد بیت‌کوین به ۶۰.۷ هزار دلار رسید که عددی کمتر از اوج تاریخی این ارز ثبت شده در مارس گذشته در حدود ۷۳ هزار دلار آمریکا بود.

ماه گذشته، بانک استاندارد چارترد پیش بینی کرد که در صورت پیروزی ترامپ، بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۴ به ۱۲۵۰۰۰ دلار و در صورت پیروزی هریس به ۷۵۰۰۰ دلار خواهد رسید.

ترامپ همچنان خود را به عنوان یک نامزد طرفدار رمزارز‌ها معرفی می‌کند و کمک‌های ارز‌های دیجیتال را می‌پذیرد و سیاست‌هایی را برای تبدیل ایالات متحده به «قدرت استخراج بیت‌کوین» پیشنهاد می‌کند.

در مقابل، هریس اخیراً در کمپین خود به ارز‌های رمزنگاری شده پرداخت و نظرات گسترده‌تری درباره تشویق کسب‌وکار‌های ارز‌های دیجیتال و در عین حال حمایت از مصرف‌کنندگان ارائه کرد.

تحلیلگران برنشتاین و سایرین در کوین مارکت انتظار دارند بیت کوین همچنان به چشم انداز انتخابات پاسخ دهد و در صورت افزایش شانس ترامپ برای برنده شدن، مثبت‌تر شود.

بر اساس آخرین داده ها، ترامپ در سایت شرط بندی محبوب آمریکایی پلی مارکت با ۵۳.۲ درصد شانس برنده شدن در مقایسه با هریس ۴۶.۲ درصد، ۷ درصد از هریس جلوتر است.

تحلیلگران سی‌ان‌بی‌سی و سی‌ان‌ان، همراه با سایت پیش‌بینی پولی مارکت، نشان می‌دهند که ترامپ در چندین ایالت کلیدی پیشتاز است، اگرچه نظرسنجی جدیدی که توسط تایمز انجام شد نشان داد که هریس با چهار درصد در سطح ملی پیشتاز است.

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری، بسیاری حدس می‌زنند در زمانی که ترامپ به طور عمومی از ارز‌های دیجیتال حمایت می‌کند، نتیجه بر بازار‌ها تأثیر می‌گذارد، با این حال، بر اساس داده‌های منتشر شده توسط پلتفرم بایننس، ممکن است برای ارز‌های دیجیتال مهم نباشد.

دلیل این امر این است که کاهش تورم در ایالات متحده و جهان که ناشی از نقدینگی و سیاست‌های پولی جهانی است، به این معنی است که دارایی‌های رمزنگاری شده با شروع سفر کاهش نرخ‌های بهره و در نتیجه بیت کوین و بقیه از موج تسهیلات پولی منتفع خواهند شد؛ و بدون در نظر گرفتن اینکه ترامپ یا هریس برنده شوند، احتمالاً ارز‌های دیجیتال افزایش خواهند یافت.

کاهش نرخ بهره منجر به جریان نقدینگی در قالب سرمایه‌گذاری به بازار می‌شود و باعث بهبود سرمایه‌گذاری‌های پرخطر، به ویژه در سهام و ارز‌های دیجیتال می‌شود.

طبق گزارشی که وب‌سایت آمریکایی اکسس منتشر کرده است، این جریان احتمالاً قیمت‌های تقریباً همه دارایی‌ها، از طلا گرفته تا نفت خام را بالاتر می‌برد، اما بیت‌کوین و سایر ارز‌های دیجیتال ممکن است سود‌های بزرگی را شاهد باشند.

در حالی که انتخابات ایالات متحده توجه عموم را به خود جلب می‌کند، داستان واقعی بازار‌های ارز‌های دیجیتال سیل قریب الوقوع نقدینگی در بازار‌های جهانی است که احتمالا بیت کوین و سایر دارایی‌ها را بدون توجه به اینکه چه کسی برنده ریاست جمهوری خواهد شد، بالاتر خواهد برد.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر