22 مهر 1403 - 15:30
عضو هیات مدیره انجمن اقتصاد دارویی ایران:

مشکلی در تخصیص و تامین ارز دارو وجود ندارد

مشکلی در تخصیص و تامین ارز دارو وجود ندارد
طبق آخرین آمار از ابتدای سال تاکنون یک میلیارد و ۷۶۲ میلیون دلار به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شده است.
کد خبر : ۱۶۷۵۳۷

حسام‌الدین شریف‌نیا، عضو هیات مدیره انجمن اقتصاد دارویی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا، به بررسی تخصیص و تامین ارز واردات دارو و تجهیزات پزشکی توسط بانک مرکزی پرداخت و اظهار کرد: خوشبختانه ما در حال حاضر مشکل تخصیص ارز نداریم و بانک مرکزی ارز مورد نیاز را چه بسا بیشتر از گذشته تامین کرده و روند تامین و تخصیص بهتر از قبل توسط دولت در حال انجام است.

وی ادامه داد: طبق آخرین آمار از ابتدای سال تاکنون یک میلیارد و ۷۶۲ میلیون دلار به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شده و این در حالی است که سال گذشته در مجموع ۲.۶ میلیارد دلار به واردات دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص یافت.

شریف‌نیا با بیان اینکه خللی در فرآیند تامین و تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی وجود ندارد، بیان کرد: تنها مساله در این زمینه این است که بسیاری از شرکت‌ها نقدینگی لازم برای دستیابی به این ارز را ندارند و در نتیجه ممکن است سهمیه خود را از دست بدهند، اما مقرر شده با سایر روش‌های تامین مالی این مشکل نیز در اسرع وقت برطرف شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر