به گزارش ایبنا، غلامحسن صالحی؛ رئیس شعبه فرودگاه امام خمینی (ره) بانک ملی ایران در واکنش به برخی از اخبار مبنی بر توقف پرداخت ارز مسافرتی زائران در ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی، گفت: در چند روز گذشته سیستمها قطع میشد و دستگاههای BTM امکان پرداخت ارز را نداشتند که البته این مشکل فقط در ترمینال سلام بود و ترمینال شماره یک و CIP مشکلی نداشتند.
وی افزود: همکاران ما در این شرایط به صورت دستی پرداخت ارز مسافرتی را انجام میدادند و مشکل را حل میکردند تا مردم معطل نشوند، امروز نیز شاهد این اتفاق بودیم که همکاران مجدد به صورت دستی پرداختها را انجام دادند.
صالحی تاکید کرد: از ساعت ۴:۳۰ تا ۷:۳۰ صبح امروز؛ ۲۴ مهرماه، دستگاه BTM ارزی دوباره قطع شد؛ ولی بعد از آن سیستم وصل شد و در مجموع مسافری بدون ارز نماند.
رئیس شعبه فرودگاه امام خمینی (ره) بانک ملی با بیان اینکه مشکلی از سمت بانک مرکزی وجود ندارد، اظهار کرد: هیچگونه ازدحامی برای دریافت ارز مسافرتی در فرودگاه وجود ندارد. در سال جاری تعداد دستگاههای خود پرداز برای دریافت ارز مسافرتی در ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) را به ۱۱ دستگاه افزایش دادهایم.
به گفته وی، با هدف افزایش سرعت پرداخت ارز مسافرتی در ترمینال شماره یک که ۲۴ ساعته است، در هر شیفت دو نیروی انسانی کنار کانترها مستقر کردهایم تا مسافران محترم معطل نشوند.
گفتنی است، برخی رسانهها ادعا کردند که علت قطع سیستم در ساعت ۴ تا ۷ صبح بانک مرکزی بوده که اظهارات صالحی این ادعا را رد میکند.
منبع: ایسنا