28 مهر 1403 - 11:09
مدیرکل نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی:

برخورد جدی با تولیدکنندگانی که نیاز روزمره مردم را تولید نکنند

برخورد جدی با تولیدکنندگانی که نیاز روزمره مردم را تولید نکنند
تولیدکنندگان لبنیات به غیر از تولید کالا‌های تنظیم بازار، باید کالا‌های مورد نیاز مردم را تولید کنند وگرنه با آن‌ها برخورد می‌شود.
کد خبر : ۱۶۷۷۰۵

به گزارش ایبنا؛ مسعود امراللهی؛ مدیرکل نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی درباره نرخ تعیین شده لبنیات اظهار کرد: قیمت مصوب شش محصول لبنی شامل شیر پاستوریزه کم چرب یک لیتری بطری را ۲۸ هزار تومان، شیر پاستوریزه یک لیتری کم چرب بطری با ویتامین د۳، ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان، شیر پاستوریزه کم چرب ۹۰۰ گرمی کیسه‌ای ۲۳ هزار و ۴۰۰ تومان، شیر کم چرب پاستوریزه کیسه‌ای ۸۰۰ گرمی با ویتامین د۳، ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان، پنیر یو اف نسبتا چرب ۴۰۰ گرمی ۵۶ هزار تومان و ماست کم چرب دبه ۲ و نیم کیلوگرمی ۷۷ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت گذاری شده است البته درباره موضوع ماست دبه و پنیر نیز کارشناسان سازمان حمایت در حال برسی هستند که با ویتامین د۳ طی روز‌های آتی اعلام شود.

وی با تاکید بر اینکه این قیمت‌ها بر اساس نرخ شیر خام هر کیلوگرم ۱۸ هزار تومان تعیین شده است، درباره تولید نشدن برخی از اقلام طی دو سال گذشته به دلیل کم بودن حاشیه سود، گفت: سال گذشته شیر ویتامین د۳ و شیر‌های غنی‌شده قیمت‌گذاری نشدند و همه به سمت تولید شیر‌های غنی شده رفتند و امسال مطالبه ما از سازمان حمایت پیرو گزارشات و نکاتی که مردم منتقل می‌کردند این قیمت‌گذاری بود و سازمان حمایت نیز قیمت‌گذاری با د۳ و غنی شده را نیز اعلام کرد و به همین ترتیب تولیدکنندگان در جلسه‌ای که در سازمان حمایت برگزار شده بود حضور داشتند و مشکلی از نظر تولید وجود ندارد.

مدیرکل نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: چنانچه کالایی را غیر از کالای تنظیم‌بازاری که نیاز مردم است تولید کنند و کالا‌های دیگر را جایگزین کنند، برخورد جدی خواهیم داشت.

وی درباره تغییر سایر محصولات لبنی مطرح کرد: سازمان حمایت برای سایر اقلام نیز یک فرمول قیمت‌گذاری دارد که در همین بازه قیمتی ۱۵ تا ۳۰ درصد وابسته به نوع اقلام خواهد بود و بیشتر نیست. اینکه گفته می‌شود کره و خامه بیش از این چارچوب افزایش قیمت داشته دلیل این بوده که این محصولات با مشکلاتی در بحث قیمت‌گذاری مواجه بودند که طی روز‌های آتی این مشکل رفع خواهد شد.

امراللهی در پایان با تاکید بر اینکه مشکلی در تامین این کالا‌ها وجود ندارد، گفت: در تامین مشکلی وجود ندارد، فقط به دلیل اینکه بازار این کالا‌ها کم بود این مسئله به وجود آمد، اما به دلیل توازنی که در تولید این محصولات ایجاد شده است به روال اصلی بازخواهد گشت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر