پوتین استراتژی اقتصادی جدیدی برای بریکس پیشنهاد می‌دهد

پوتین استراتژی اقتصادی جدیدی برای بریکس پیشنهاد می‌دهد
ولادیمیر پوتین گفت: ایجاد یک پلتفرم سرمایه‌گذاری مشترک، رشد اقتصادی کشور‌های عضو را تقویت خواهد کرد.
کد خبر : ۱۶۷۹۲۷

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، یک پلتفرم سرمایه‌گذاری برای بریکس پیشنهاد کرده است تا به رشد اقتصادی کشور‌های عضو و توسعه جنوب و شرق جهانی کمک کند. او این ایده را روز چهارشنبه در شانزدهمین اجلاس سالانه بریکس در کازان مطرح کرد.

به گفته پوتین، کشور‌های عضو از افزایش قابل توجه سرمایه‌گذاری در حوزه‌هایی مانند فناوری، آموزش، تجارت و لجستیک بهره‌مند خواهند شد تا به اقتصاد‌های خود کمک کنند و به طور کامل از پتانسیل رشد خود بهره‌برداری کنند.

رئیس‌جمهور روسیه اظهار داشت: این پلتفرم به ابزاری قدرتمند برای حمایت از اقتصاد‌های ملی ما تبدیل می‌شود و همچنین منابع مالی را برای کشور‌های جنوب و شرق جهانی فراهم می‌کند.

اصطلاح جنوب جهانی به کشور‌هایی عمدتاً واقع در نیمکره جنوبی، به ویژه در آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین اشاره دارد که از نظر توسعه اقتصادی و صنعتی در سطح نسبتاً پایینی قرار دارند.

بریکس در سال ۲۰۰۶ توسط برزیل، روسیه، هند و چین تأسیس شد و آفریقای جنوبی در سال ۲۰۱۰ به این گروه پیوست. امسال، چهار کشور دیگر مصر، ایران، اتیوپی و امارات متحده عربی به‌طور رسمی به این بلوک پیوستند. عربستان سعودی نیز که برای عضویت دعوت شده بود، در رویداد‌های بریکس شرکت می‌کند، اما هنوز فرآیند تصویب نهایی عضویت را کامل نکرده است.

طبق تخمین‌های نهاد‌های مالی جهانی، کشور‌های عضو فعلی بریکس حدود ۴۶ درصد از جمعیت جهان و بیش از ۳۶ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را شامل می‌شوند.

نویسنده: حمیدرضا ذوالقدریها
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر