هشدار آمریکا به نتانیاهو

هشدار آمریکا به نتانیاهو
آمریکا و ۷ متحد آن به نتانیاهو درباره خطرات فروپاشی اقتصاد فلسطین هشدار دادند.
کد خبر : ۱۶۸۰۳۵

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا و هفت تن از همتایانش از متحدان آمریکا، نامه‌ای به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی فرستادند و به او هشدار دادند که برنامه های وزیر دارایی راست افراطی وی، بزالل اسموتریچ، ممکن است اقتصاد فلسطین را تا مرز فروپاشی بکشاند.


به گزارش آکسیوس که این نامه را مشاهده کرده است، وزراء نگرانی کشور‌های خود را از این که فروپاشی سیستم بانکی در کرانه باختری عواقب جدی از جمله سقوط تشکیلات خودگردان فلسطین و بحران امنیتی رژیم صهیونیستی را به همراه خواهد داشت، ابراز کردند.

وزرا بیم آن دارند که اسموتریچ اجازه تمدید قرارداد مکاتبات مالی بین بانک‌های رژیم صهیونیستی و کرانه باختری را که در پایان ماه جاری منقضی می‌شود، ندهد، زیرا بدون این مکاتبات، سیستم بانکی فلسطین ممکن است سقوط کند.

علاوه بر یلن، همتایان او از ژاپن، کانادا، اتحادیه اروپا، بریتانیا، هلند، استرالیا و فرانسه در ۲۵ اکتبر این نامه را امضا کردند.

در این نامه تاکید شده است که تداوم روابط بین بانک‌های اسرائیلی و فلسطینی ضروری است «تا مبادلات مالی حیاتی، تجارت و خدمات ضروری ادامه یابد».


آمریکا و متحدانش در این نامه همچنین خواستار آزادسازی درآمد‌های مالیاتی معوق و ارائه کامل آن به تشکیلات خودگردان فلسطین و همچنین صدور مجدد مجوز برای کارگران فلسطینی در هر جایی که شرایط امنیتی اجازه دهد، شده اند.

به گفته این وب سایت، وزارت خزانه داری رژیم صهیونیستی و دفتر نتانیاهو بلافاصله به سوالات مندرج در نامه پاسخ نداده اند.

اسموتریچ - یکی از افراطی‌ترین سیاستمداران در دولت رژیم صهیونیستی - درخواست‌هایی را به بانک‌های فلسطینی ارائه کرد تا از تأمین مالی غیرقانونی «در رابطه با تأمین مالی خانواده‌های شهدا و اسیران فلسطینی» جلوگیری کنند.


روز جمعه، وزرای دارایی و روسای بانک‌های مرکزی کشور‌های G۷ به نشست‌های خود در واشنگتن پایان دادند.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر