به گزارش ایبنا، بانک مرکزی سنگاپور، بانک «جیپی مورگان چیس» را به خاطر بابت عدم توانایی در جلوگیری و شناسایی تخلفات انجام شده توسط مدیران روابط عمومی خود ۲.۴ میلیون دلار سنگاپور (۱.۷۹ میلیون دلار آمریکا) جریمه کرد.
ناظر پولی سنگاپور (MAS) اعلام کرد که مدیران روابط عمومی این بانک آمریکایی، اطلاعات نادرست یا ناقص را در ۲۴ مورد از معاملات اوراق قرضه خارج از بورس به مشتریان ارائه داده و از آنها هزینههای اضافی بالاتر از نرخهای توافق شده دریافت کردهاند.
این نهاد نظارتی در بیانیهای اعلام کرده که جیپی مورگان فرآیندها و کنترلهای کافی برای اطمینان از رعایت اسپردهای (تفاوت قیمت خرید و فروش) از پیش توافق شده با مشتریان توسط مدیران روابط نداشته است.
بانک مرکزی سنگاپور اعلام کرد، این بانک مسئولیت عدم توانایی در جلوگیری یا شناسایی تخلف را پذیرفته و جریمه مدنی را به MAS پرداخت کرده است.
برنا بر اعلام این نهاد نظارتی، بانک هزینههای اضافی دریافت شده را به مشتریان آسیبدیده بازپرداخت کرده است. این بانک همچنین چارچوبهای قیمتگذاری و کنترلهای داخلی خود را بهبود داده است تا از بروز دوباره چنین تخلفاتی جلوگیری کند.
منبع: فارس