به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، تولید صنعتی آلمان در ماه اکتبر شاهد کاهش جدیدی بود، زیرا این بخش به دلیل موج اخراج کارگران و احتمال اعمال تعرفههای آمریکا دچار بحران شد.
بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط وال استریت ژورنال، آژانس آمار آلمان دیستاتیس اعلام کرد که تولید به صورت ماهانه یک درصد کاهش یافته است که عملکرد ضعیفتر از انتظارات را نشان میدهد.
در ماه اکتبر، بخش انرژی با کاهش ۸.۹ درصدی تولید مواجه شد، و بخش خودرو، یکی از ستونهای صنعت آلمان، با کاهش ۱.۹ درصدی تولید، به کاهش ادامه داد.
بخش خودرو، که در حال حاضر با فشار زیادی مواجه است، این بخش علاوه بر اعلام قبلی در مورد کاهش مشاغل در فورد، بوش و تولید کننده قطعات خودرو شفلر، از تهدید اخراج در فولکس واگن رنج میبرد.
از سوی دیگر، دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا، تعرفههای جدیدی را تعریف میکند که فشار بر بخش صنعتی آلمان را افزایش میدهد.
همزمان، فروپاشی دولت ائتلافی آلمان در نوامبر، نااطمینانی اقتصادی را تشدید کرد.
بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، تولید صنعتی در آلمان هنوز بسیار پایینتر از سطح قبل از همهگیری کرونا است، زیرا بخش صنعتی انرژیبر هنوز از افزایش قیمت انرژی در نتیجه جنگ روسیه و اوکراین بهبود نیافته است.
رقابت چین در صنعت خودرو و رکود اقتصادی چین نیز به افزایش چالشها برای صادرات آلمان کمک کرده است.
کارستن برزسکی، رئیس تحقیقات جهانی در ING به وال استریت ژورنال گفت: «هنوز هیچ نشانهای از پایان رکود صنعتی در آلمان وجود ندارد.»
وی افزود: این شروع بسیار ضعیف برای سه ماهه چهارم است که احتمال رکود زمستانی در آلمان را افزایش میدهد.
بر اساس گزارش این روزنامه، انتظار میرود که بزرگترین اقتصاد اروپا در سال ۲۰۲۴ با تداوم کندی اقتصادی در کل منطقه یورو منقبض شود.
این کاهش بانک مرکزی اروپا را بر آن داشته تا از تابستان گذشته کاهش نرخ بهره را تسریع بخشد و انتظار میرود این بانک در هفته آینده نرخ کلیدی خود را کاهش دهد که میتواند به شرکتها کمک کند.
با این حال، چشم انداز بخش صنعتی آلمان در کوتاه مدت ضعیف به نظر میرسد.