به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از عمون، به گزارش فایننشال تایمز، اداره آمار ملی بریتانیا اعلام کرد که میزان فروش کالا بین ماههای گذشته اکتبر تا نوامبر تنها ۰.۲ درصد افزایش یافته است.
این عملکرد کمتر از انتظارات اقتصاددانانی بود که انتظار رشد ۰.۵ درصدی را داشتند و همچنین نشان دهنده کاهش رشد در مقایسه با انقباض ۰.۷ درصدی در اکتبر گذشته است.
هانا فینسلباخ، کارشناس ارشد آمار گفت: برای اولین بار در سه ماه گذشته، فروش فروشگاههای مواد غذایی، بهویژه سوپرمارکتها، بهبود یافته است.
با این حال، فروش فروشگاههای پوشاک به شدت کاهش یافت و حجم فروش پس از کاهش ۳.۵ درصدی در ماه اکتبر، ۲.۶ درصد در نوامبر کاهش یافت. این کاهشهای پی در پی منجر به ثبت پایینترین سطح فروش در این بخش از ژانویه ۲۰۲۲ شد.