به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، در سال ۱۳۹۴ میزان صادرات پسته یک میلیون و ۲۰۲ هزار دلار بود که در سال ۱۳۹۵ با ۳ درصد رشد به ارزش یک میلیون و ۲۴۰ هزار دلار افزایش یافته است.
براساس این گزارش در آمار مقایسهای سال ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵، بیش از سه درصد رشد صادرات پسته مشاهده میشود که آمارها نشان میدهد این روند رو به رشد در دولت یازدهم به استمرار رسیده است.
براساس این گزارش، پسته به هنگ کنگ، ویتنام، امارات، آلمان و هند صادر شده است.
پسته از اقلام صادراتی ایران در گروه خشکبار است که میتوان با توجه بیشتر به کیفیت و بهداشت محصول از باغ تا صادرات و تقویت سیستمهای کنترل کیفی، همچنین مدیریت کارآمد در سیستمهای انبارداری و استفاده از روشهای نوین تولید و تجارت، صادرات آن را افزایش و بازارهای هدف بیشتر را تحت پوشش قرار داد.