مرتضی ترک تبریزی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا در خصوص وقفه در صدور کارت بانکی در شعب بانک ملت گفت: بانکها در هنگام اتصال به سازمانهای بیرونی همچون ثبت احوال، ثبت اسناد، شاپرک، شتاب به صورت برخط برای تبادل اطلاعات به منظور هویت سنجی یا اخذ استعلام هایی که در فرآیندهای در سامانه های بانکی الزام آور است به دلیل بروز اشکال در سامانه های این سازمان ها با وقفه های در ارائه خدمات مواجه می شوند.
وی خاطرنشان کرد: از اینرو اگر فردی بخواهد کارت بانکی خود را در شعب بانکی تمدید کند، بانک ملزم به احراز هویت وی از سامانه ثبت احوال است، همانگونه که به منظور اخذ تسهیلات بانکی آخرین وضعیت اشخاص حقوقی و حقیقی در بانک مرکزی استعلام میشود.
ترک تبریزی خاطرنشان کرد: برخی اوقات فرآیند احراز هویت یا اخذ استعلام در عملیات بانکی به دلیل بروز برخی اشکالات در سازمانهای بیرونی ذکر شده با اختلالهای مواجه میشود و این موضوع ارتباطی با سامانههای داخلی یک بانک ندارد.
وی یادآور شد: در شعب بانک ملت نیز در صبح روز گذشته به دلیل اختلال در ارتباط با سامانه برخط سازمان ثبتاحوال کشور، احراز هویت افراد حقیقی برای صدور کارتهای بانکی اعم از کارت جدید، المانی و تمدید اعتبار آنها به مدت محدود با وقفه روبرو شد که این موضوع به معنای اختلال در سامانههای بانک ملت نیست.
وی تاکید کرد: این وقفه تنها در ارائه صدور کارت در فرآیند هویت سنجی ایجاد شد که تنها تعداد کمی از مشتریان بانک را که خواستار صدور کارت جدید، المثنی و تمدید اعتبار بودند را تحت تاثیر قرار داد.