به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، علی یکتا مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک توسعه تعاون ضمن تبریک روز فناوری اطلاعات اظهار داشت: اقدامات فناوری اطلاعات در مسیر تسریع و گسترش خدمات تخصصی و عمومی در شبکه شعب بانک صورت میپذیرد.
وی با بیان این که همزمان با شیوع ویروس کرونا خدمات فناورانه بانک به مشتریان توسعه پیدا کرده است افزود: افزایش تعداد درگاه های پرداخت،API های بانکی به فعالان آی تی کشور،تنوع بخشی به محصولات بانکی مبتنی بر آی تی از جمله اقدامات فناورانه بانک توسعه تعاون در مدت اخیر بوده است.
یکتا ادامه داد: عملیات استقرار و سفارشی سازی سامانه جامع مالی پشتیبانی بانک توسعه تعاون که بزرگترین سامانه و به نوعی حیاتی ترین سیستم فرآیندی بانک محسوب می شود در سال جاری آغاز شده است.
مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک توسعه تعاون در تشریح اقدامات انجام شده در حوزه زیر ساخت مرکز داده نیز اعلام کرد: عملیات ساخت ابنیه مرکز داده بانک پس از دو سال کار شبانه روزی به پایان رسیده است و هم اکنون پروژه مهاجرت مرکز داده قبلی به مرکز داده جدید در حال انجام است.
وی در تبیین اهمیت مناسبت روز فناوری اطلاعات گفت: طی سالهای اخیر استفاده از ظرفیت فناوری اطلاعات در سازمان ها به صورت چشمگیری افزایش یافته است بگونه ای که فعالیت سازمان بدون استفاده از فناوری امکان پذیر نیست .
یکتا تصریح نمود: بکارگیری قابلیت های فناوری اطلاعات و انتخاب مناسب و متناسب هر فناوری نیازمند ارتقاء مستمر دانش و تجربه های متخصصین و خبرگان این حوزه و استفاده از بهترین فرآیندها و سازوکارهای حوزه می باشد.
وی اعلام داشت: پیشنهاد نامگذاری روز فناوری اطلاعات از طرف نظام صنفی رایانه ای منجر به توجه ویژه به نقش و جایگاه فناوری و بکارگیری گسترده از آن در سازمان و توجه به استقرار حاکمیت فناوری اطلاعات در سازمان ها می گردد که این مهم پایه گذار تحول در کسب و کارها و تجربه بهتر ذینفعان و استفاده بهینه از منابع سازمان می گردد و به تبع آن توقعات و انتظارات از کارشناسان فعال در این حوزه نیز بیش از گذشته افزایش می یابد.
یکتا خاطر نشان کرد: از این رو تقویت سرمایه انسانی ارزشمند فناوری اطلاعات از ابعاد کمی و کیفی و توجه به نیازهای ایشان موجب توانمندی سازمان و دستیابی به اهداف و چشم انداز های سازمان می گردد.