به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی شرکت شاپرک، در ادامه اجرای ماده ۱۱ قانون پایانههای فروشگاهی و سامانه مودیان و پس از اطلاعرسانی گسترده سازمان امور مالیاتی مبنی بر مهلت زمانی تا انتهای بهمن ماه و پوشش رسانهای کامل این موضوع، لیست چند میلیون دستگاه کارتخوان و درگاه اینترنتی که پذیرندگان مربوطه برای تشکیل یا تکمیل پرونده مالیاتی و یا الصاق کارتخوانهای خود به پرونده مربوطه به وبسایت سازمان امور مالیاتی مراجعه نکرده بودند به بانک مرکزی برای قطع اعلام شد.
شرکت شاپرک نیز به عنوان متولی نظارتی شبکه پرداخت کشور در مرحله اول بر مبنای معیارهای اعلام شده از سمت سازمان امور مالیاتی حدود 200 هزار ترمینال را شناسایی و موقتا غیرفعال کرد.
بر اساس این گزارش پیرو هماهنگیهای انجام شده بین سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی از روز ـ شنبه هفتم اسفندماه ـ سایت سازمان مالیاتی برای تکمیل پرونده و الصاق پایانهها به پرونده مالیاتی مجدد باز شده است.
بنابراین آن دسته از مؤدیانی که با وجود اطلاعرسانیهای مکرر قبلی تاکنون اقدام نکردهاند، میتوانند از فرصت اضافی تعیین شده استفاده کرده و اقدامات لازم را به انجام برسانند.