به گزارش خبرنگار ایبِنا، سامانه پاسخگویی به «شکایات و ارتباط مردمی بانک مرکزی» به منظور تکریم ارباب رجوع و صیانت از حقوق شهروندی طراحی شده است. افراد میتوانند برای طرح شکایات، درخواستها، گزارشها، انتقادها، اعلامات و پیشنهادات با بانک مرکزی به این سامانه مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنند.
بانک مرکزی در اطلاعرسانیهای مکرر خود اعلام کرده که مردم میتوانند هرگونه ناهماهنگی از سوی شبکه بانکی را به بانک مرکزی اطلاع دهند و چنانچه افراد به شعب مراجعه میکنند و شکایت و درخواستی دارند، میتوانند با تماس با سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی (شماره تلفن ۲۷۰۶) یا «سامانه رسیدگی به شکایات و ارتباط مردمی»، درخواستها و شکایتهای خود را ثبت کنند و حتماً بانک مرکزی این مهم را پیگیری میکند.
- ابتدا موضوع مورد شکایت خود را باید به واحدهای بازرسی و یا سامانه رسیدگی به شکایت بانک یا موسسه مربوطه منعکس کنید.
- در صورت عدم دریافت پاسخ مناسب و یا اعتراض به پاسخ بانک عامل، مراتب را همراه با مستندات مربوط به آن در سامانه شکایات و ارتباط مردمی بانک مرکزی ثبت کنید.
- طرح شکایت باید توسط خود فرد و یا وکیل قانونی او مطرح شود و درج کامل مشخصات فردی و اطلاعات شعبه بانک یا موسسه اعتباری الزامی است.
- نتیجه درخواست خود را میتوانید با استفاده از کد رهگیری مربوط به آن و در صفحه پیگیری درخواست مشاهده کنید.
برای ثبت شکایت به لینک مقابل مراجعه کنید »»» سامانه شکایات و ارتباط مردمی بانک مرکزی
از جمله مواردی که افراد حتما باید آن را گزارش کنند: