به گزارش ایبِنا، در این اطلاعیه آمده است: بنا بر مصوبه ۲۲ فروردین ماه ۱۳۹۷ سازمان بورس و اوراق بهادار، کلیه متقاضیان دریافت خدمات پایه نظیر کد معاملاتی مکفند نسبت به ثبت اطلاعات خود در سامانه فوق اقدام نمایند. همچنین کلیه اشخاص تحت نظارت (ناشران) ملزم به ثبت، تکمیل و به روزرسانی اطلاعات مشتریان در این سامانه هستند.
گفتنی است، از تاریخ ۲۵ مهرماه ۱۳۹۸ پذیرش، ثبت و هرگونه اقدام بابت درخواست ها با ارائه مستندات مبتنی بر ثبت و به روز رسانی اطلاعات در سامانه سجام انجام می پذیرد. کلیه ناشران برای دریافت آخرین نسخه فرم ها به بخش فرم های شرکت در تارنمای شرکت سپرده گذاری مرکزی به نشانی www.csdiran.com مراجعه کنند.
لازم به ذکر است، سجام یک سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از سرمایه گذاران، مشتریان و مدیران نهادها در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده های تایید شده خواهند بود.
بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت می شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد. سهامداران می توانند با مراجعه به سایت www.sejam.ir ثبت نام خود را به صورت الکترونیکی انجام دهند.