محمد مظاهری در گفت وگو با ایبِنا، با بیان این که تحول دیجیتال اهمیت بسیار زیادی دارد و در این زمینه باید به اجماع و درک صحیحی دست پیدا کرد، گفت: در تحول دیجیتال کسب و کار دیجیتال میشود؛ در واقع با تحول دیجیتالی شاهد کسب و کاری خواهیم بود که بر بستر فناوری است و ساختاری متفاوت با کسب و کارهای سنتی و الکترونیک دارد.
مدیرعامل توسن تکنو ادامه داد: از مهمترین موضوعات اصلی به عنوان زیرساخت تحول دیجیتال تغییر در سفر مشتریان، نحوه ارتباط و تجربه کاربری است که نیاز است تا ابتدا به درستی درک و شناخته شود تا اقداماتی تکراری انجام نشود.
وی در خصوص برنامه ریزی برای تحقق تحول دیجیتال تاکید کرد: در مسیر تحول دیجیتال و برنامههای اجرایی لازم است تا واقعبین باشیم و سپس نسبت به تدوین استراتژی و انجام فعالیتهای لازم اقدام کنیم؛ هم اکنون شاهد آن هستیم که سازمانها در حال به اشتراک گذاری تجارب خود در حوزه تحول دیجیتال هستند و نیاز است تا استراتژی واقع بینانه در دستور کار قرار گیرد.
مظاهری با اشاره به گامهای اجرای تحول دیجیتال، تصریح کرد: ما یک مرتبه نمیتوانیم سطح بلوغ دیجیتالی را به بالاترین سطح برسانیم؛ باید مراحل میانی نیز طی شود تا به بلوغ برسیم؛ در بخش میانی تحول دیجیتال باید برنامه ریزیهای لازم از سوی بانکها صورت بگیرد تا سرویسهایی که در شعب ارائه میشود به بیرون از شعبه برود و نحوه ارائه سرویس به مشتریان تغییر پیدا کند.
مدیرعامل توسن تکنو افزود: فین تک، بانکداری باز، تکنولوژی موبایل از اهمیت بالایی در حوزه تحول دیجیتال برخوردارند و از پیشرانهای اصلی توسعه و تحقق تحول دیجیتالی به شمار میروند.
وی خاطر نشان کرد: در داخل بانکهای کشور آرامش ذهنی، ثبات ذهنی و برنامه ریزیهای بلند مدت وجود ندارد که مهمترین نیاز آنها برای گام برداشتن در مسیر تحول دیجیتال و تغییراتی بزرگ است.
مظاهری در پایان درباره چالشها در حوزه تحول دیجیتال اظهار داشت: مسئله کارایی در سیستم بانکی نکته بسیار مهمی در شبکه بانکی به شمار میرود که بقاء بانک را به دنبال دارد؛ در حوزه تحول دیجیتال چالش اکوسیستمی وجود دارد که نیاز است تا با ریسک پذیری مدیران و تصمیم گیری صحیح چالشها رفع شود.