امیر ناظمی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به ضرورت حضور شرکتهای استارت آپی در بازار سرمایه ، افزود: حضور در بازار سرمایه در یکی از قالبهای بورس اصلی، تابلوی مستقل یا فرابورس به استارت آپها در توسعه و جذب منابع مالی آن هم در شرایط فعلی که مشکلات متعددی از جمله وضعیت اقتصادی و تحریمها سرمایه گذاری در شرکتهای نوآور را دشوار کرده، کمک میکند و در عین حال داراییهای غیر فیزیکی آنها که بر پایه مغز، فکر و ایده قرار دارد، شناسایی، ارزشگذاری و به رسمیت شناخته میشود؛ در عین حال این شرکتها گزینههای جذابی برای فعالین حوزه بازار سرمایه و سرمایه گذاران هستند و مردم نیز تجربه جدیدی از سرمایه گذاری خواهند داشت.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: با تغییرات در سازمان بورس، هماهنگیهای لازم برای حضور هر چه سریعتر شرکتهای استارت آپی در بورس انجام شده و به منظور ایجاد شرایط حضور استارت آپها چند نهاد و سازمان از جمله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کنار مجمع تشخیص مصلحت نظام و صندوق نوآوری شکوفایی همکاری دارند تا نخستین شرکتهای استارت آپی آماده ورود به بازار سرمایه شوند.
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان این که در گام اولیه شرکتهای دارای صورتهای مالی شفاف و بزرگ برای ورود به بازار بورس انتخاب و اعلام آمادگی کردهاند، گفت: هم اکنون حضور چهار شرکت صبا ایده، کافه بازار به صورت انفرادی بدون حضور هلدینگ هزار دستان، تپسی و دیجیکالا در بورس قطعی شده اما جزییات در حال نهایی شدن است و با پیگیریهای متعدد باید گفت مراحل ورود اولیه و عرضه سهام تا کمتر از شش ماه آینده نهایی میشود.
وی تاکید کرد: با ورود شرکتهای استارت آپی به بازار سرمایه شاهد تغییرات بزرگ در حوزه اکوسیستم اقتصاد دیجیتال و کسب و کارهای نوآور خواهیم بود که برای بازار سرمایه نیز جذابیت ایجاد خواهد کرد.