به گزارش ایبِنا به نقل از سنا، نایب رییس هیات مدیره و معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اخیرا نامه مدیریت فناوری اطلاعات سازمان و نامه کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در خصوص موضوع شناسایی الکترونیکی مشتریان و انعقاد قرارداد الکترونیکی، مورد بررسی قرار گرفت و هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار تأکید کرد که دریافت خدمات پایه از قبیل دریافت کد معاملاتی با رعایت قوانین و مقررات مربوط به مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم، نیازمند مراجعه حضوری است و در خصوص سایر خدمات (غیر پایه) نیاز به مراجعه حضوری مشتری نیست.
احمد جاویدی با اشاره به بند ۳ ششصد و شصتمین صورتجلسۀ هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: با لحاظ شرایط و مقتضیات جامعه متأثر از شیوع ویروس کرونا و با اعمال تمهیدات کاملاً اطمینان بخش الکترونیکی (با مسئولیت اشخاص مشمول) شناسایی مشتریان در بازار سرمایه به طور موقت از طریق الکترونیکی و غیرحضوری نیز از نظر سازمان بورس و اوراق بهادار بلامانع است.