به گزارش ایبِنا، بیشترین میزان عدم رضایت مردم از بیمه، مربوط به فرآیند پرداخت خسارت است. علاوه بر آن، شیوع ویروس کرونا و به دنبال آن موجهای جدید این بیماری، بسیاری از شرکتها را بر آن داشت تا خدمات خود را به صورت آنلاین عرضه کنند تا به شیوع بیماری دامن نزنند. بیمیتو یکی از پلتفرم های خدمات بیمهای کشور است که پرداخت آنلاین خسارت بیمه را اراده داده است و در حال حاضر به دلیل اهمیت و محبوبیت بیشتر بیمههای مربوط به خودرو، فقط برای بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث ارائه میشود.
تیم لطیف رئیس هیات مدیره بیمیتو امروز در نشست خبری که به صورت آنلاین با حضور ارس اناری عضو هیئت مدیره و حامد ولی پوری مدیرعامل این مجموعه برگزار شد، با بیان اینکه ما با بیمه مرکزی تعامل خوبی داریم، ضمن اینکه دارای ای نماد هستیم و از وزارت ارشاد نیز مجوز رسمی داریم، اظهار کرد: با وجود مشکلات متفاوتی که در زمینه دریافت خسارت وجود دارد، شرکتهای بیمه تصمیم جدی برای رفع این مشکلات نگرفتند و تنها راهحل نسبی که ارائه شد، پرداخت خسارت سیار توسط برخی از شرکتهای بیمه است. به همین منظور پس از مشاهده و ارزیابی مشکلات موجود، بیمیتو به عنوان یکی از اولین پلتفرمهای استعلام و خرید آنلاین بیمه در ایران، به تازگی بخشی تحت عنوان «پرداخت آنلاین خسارت» برای بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث به سایت خود اضافه کرد..
حامد ولی پوری مدیرعامل بیمیتو نیز در این نشست گفت: در این خدمت جدید، افرادی که بیمه بدنه یا شخص ثالث خود را از بیمیتو خریداری کردهاند، در زمان خسارت چه مقصر باشند چه زیاندیده، میتوانند به سایت بیمیتو بخش «پرداخت آنلاین خسارت» مراجعه کنند و با ثبت درخواست، روند دریافت خسارت خود را به کارشناسان بیمیتو واگذار کنند. کارشناسان بخش خسارت بیمیتو، پس از تایید درخواست، دریافت مدارک لازم و ارزیابی خسارت، مراحل دریافت خسارت از شرکت بیمه را به جای بیمهگذار یا زیاندیده طی میکنند و در نهایت مبلغ نهایی خسارت به شماره حساب فرد زیاندیده واریز میشود.