کسب و کارهای اینترنتی برای گسترش دادن فعالیت تجاری خودشان، راهکارهای مختلفی را پیش رو خواهند داشت. یکی از این راهکارها اتصال به شبکه پرداخت بین المللی و فراهم کردن امکان خرید ارزی برای مشتریان خارجی است. برای این منظور باید از درگاههای پرداخت بینالمللی استفاده شود. در حقیقت کسب و کارها باید برای این انتخاب نیز، با در نظر گرفتن نکات کاربردی، بهترین درگاه پرداخت بینالمللی موجود را انتخاب نمایند.
ما در این مقاله تلاش میکنیم با اشاره به عواملی که در انتخاب درگاه پرداخت اینترنتی بینالمللی اثر گذار است، شما را بیشتر با تاثیرات استفاده از این نوع درگاه، در پیشرفت و توسعه کسب و کارها آشنا نماییم و در نهایت نیز به معرفی برخی از بهترین درگاههای پرداخت بین المللی بپردازیم.
به طور کلی چه معاملات داخلی باشند و چه خارجی، احتمال وقوع کلاهبرداری در معاملات اینترنتی همواره وجود دارد. این ماجرا بیشتر به این دلیل است که تشخیص هویت مشتری در فرآیند خرید اینترنتی کار دشواری است. بنابراین در انتخاب هر نوع درگاه پرداخت، به ویژه درگاه پرداخت بینالمللی، توجه به قابلیتهای امنیتی آن از اهمیت بالایی برخوردار است. برای نمونه در هنگام انتخاب درگاه بینالمللی توجه داشته باشید که حتما رمزنگاری نقطه به نقطه و بیمهی نقض اطلاعات در ویژگیهای آن درگاه پرداخت ثبت شده باشد. استفاده از درگاه اینترنتی امن در سطح معاملات بینالمللی، همچنین سبب ایجاد اعتبار برند و اعتماد مشتریان شما خواهد شد.
اصولا درگاه پرداخت بینالمللی مرغوب، درگاهیست که از نظر هزینههای جانبی نیز مقرون به صرفه باشد. هزینههایی مانند کارمزد تراکنشها، آبونمانهای ماهیانه و سالیانه، هزینههای نگهداری حساب و راهاندازی و همچنین هزینههای مربوط به انطباق PCI که از اهمیت زیادی برخوردار است. اما در عینحال به این نکته نیز توجه داشته باشید که لزوما درگاه ارزان، نمیتواند بهترین گزینه برای انتخاب درگاه بینالمللی به شمار آید.
ادغام درگاه پرداخت با پلتفرم مورد استفادهی یک کسب و کار در فضای تجارت الکترونیک مسئلهای حیاتی و بنیادین است. بنابراین هنگام انتخاب درگاه پرداخت بینالمللی، باید گزینهای را انتخاب کنید که شرکت ارائه دهندهی آن درگاه پرداخت، با اغلب سیستمعاملهای تجارت الکترونیک، همکاری و سازگاری داشته باشد. علاوهبر آن و برای نمونه همکاری با آمازون و سایر بازارهای بزرگ، نشانهی بسیار مهمی از کیفیت درگاه مورد نظر خواهد بود.
اگر شرکت ارائه دهندهی درگاه پرداخت بینالمللی، برخوردار از پشتیبانی ۲۴ ساعته بوده و بتواند در تمام روزهای هفته و ساعات روز، پاسخگوی مشتریان، پیرامون مشکلات احتمالی تراکنشها باشد، به رشد و توسعهی کسب و کار شما کمک شایانی خواهد کرد. اما درست برعکس؛ چنانچه این خدمات برای مشتریان بینالمللی کسب و کار شما برقرار نباشد، عواقب مخربی برای تجارتتان خواهد داشت.
اکنون پس از آنکه به صورت نسبی از ویژگیهای مهمی که یک درگاه پرداخت بین المللی مطلوب باید از آن برخوردار باشد، آگاهی به دست آوردید، در این بخش به معرفی برخی از بهترین درگاههای پرداخت بینالمللی میپردازیم.
سرویس Amazon Payments هم برای خریداران و هم برای صاحبان کسب و کارها، در دسترس است. این درگاه بینالمللی در کنار سازکار بسیار سادهای که دارد، از امنیت بالایی برخوردار است. برای نمونه در همان بدو ورود مشتری به سیستم، عملیات شناسایی او انجام شده و حساب کاربریاش فعال میشود. در عینحال آمازونپی، در ازای هر تراکنشی که انجام میشود مبلغ مشخص و محدودی را به عنوان کارمزد انجام تراکنش کسر خواهد کرد.
اما در مقابل، آمازون از قابلیتهای بسیاری برخوردار است. برای مثال، این درگاه پرداخت دارای پکیجی از ابزارهای کاربردی آنلاین است که به صاحبان کسب و کارها کمک میکند، فرآیند فروش محصولات و کالاهای خود را مدیریت کنند. همچنین درگاه آمازون دارای زبانهای مختلفی است و ارزهای اصلی را به طور کامل پشتیبانی میکند.
یکی دیگر از درگاههای بین المللی پرداخت امن، استاندارد و دارای سیستمی یکپارچه، درگاه بینالمللی Adyen است. از جمله ویژگیهای برجستهی این درگاه پرداخت آپتایم بسیار طولانی است. در واقع مدتزمان در دسترس بودن این درگاه توسط ساختار SOA پشتیبانی میشود و از حداکثر زمان برخوردار است. این درگاه همچنین این امکان را برای کاربران فراهم میکند که تراکنشهای خود را از سرورهای مختلف فیزیکی پذیرش نمایند. در نهایت نیز باید به گزارشهای SLA این درگاه پرداخت اشاره کنیم که به صاحبان کسب و کارها امکان مدیریت و رصد تراکنش و در نهایت آنالیز میزان فروش محصولات خود را میدهد.
درگاه پرداخت بینالمللی اسکریل، یک سرویس الکترونیکی انگلیسی است که در فضای تجارت جهانی نیز از محبوبیت بالایی برخوردار میباشد. درگاه پرداخت اسکریل به سادگی امکان معاملات بینالمللی را فراهم میسازد و صاحبان کسب و کارها میتوانند از این درگاه در وبسایتهای تجاری خود بهره ببرند. علاوه بر این، اسکریل این امکان را نیز برای کاربران فراهم آورده تا با درخواست یک کارت اعتباری تحت عنوان کارت اعتباری پیشپرداخت، در هر نقطهی اروپا و جهان برای خرید هر نوع کالا و خدمات از آن استفاده کنند. فرآیند ایجاد حساب کاربری و افتتاح حساب در اسکریل برای همهی کاربران رایگان است و تنها مبلغی که درگاه اسکریل دریافت میکند، هزینهی ثابت و محدود کارمزد تراکنشها خواهد بود.
درگاه پرداخت بین المللی استرایپ نیز یکی از درگاههای بینالمللی محبوب و پرکاربرد در فضای تجارت الکترونیک به شمار میرود. در واقع استرایپ شرکتی است که در زمینهی فناوریهای مالی فعالیت دارد و اکنون در بیش از ۲۵ کشور دنیا مورد استفاده قرار میگیرد. از جمله قابلیتهای درگاه Stripe این است که صاحبان وبسایتهای تجاری به کمک این درگاه پرداخت میتوانند مستقیماً پرداختهایی که توسط کارت اعتباری انجام میشوند را در وبسایت خودشان پذیرش کنند. از طرف دیگر قابلیتهای مدیریتی درگاه پرداخت استرایپ نیز کمک شایانی به صاحبان کسب و کارها، به ویژه در زمینهی امور حسابداری تجارتشان خواهد کرد. همچنین استرایپ از پشتیبانی قوی و سیستم پردازش معاملات آنلاین برخوردار است. علاوه بر آن درگاه پرداخت استرایپ از یک API متن باز برخوردار است که به صاحبان کسب و کارها کمک میکند تا آن را به تمام اکوسیستم سایت خودشان متصل نمایند و از این طریق یک سیستم یکپارچه و دارای ثبات بسازند.