به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از المنار، نتایج این نظرسنجی که برای انجمن تجاری "دویچلند" انجام شد، نشان داد که ۷۶ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی قصد دارند در ماههای آینده خرید خود را منطقی کنند.
بر اساس نتایج منتشر شده، این روند به ویژه بر بخش مد و لباس تأثیر میگذارد، زیرا حدود ۷۵ درصد از پاسخ دهندگان گفته اند که مصمم هستند هزینههای خود را برای این کالاها منطقی کنند.
در حالی که ۶۰ درصد گفته اند که قصد دارند هزینههای خود را در زمینه مسکن و الزامات مبلمان منطقی کنند.
استفان گنت، مدیر اجرایی انجمن، گفت: احساس مصرف برای ماهها پایین بوده است و مشتریان به دلیل مقدار زیاد انرژی و عدم قطعیتهای قیمتی بسیار بیمیل هستند.
گنت خواستار آن شد که بخش تجارت در برنامههای کمکی تهیه شده توسط دولت فدرال در برلین مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: "هرکس این بخش را فراموش کند، اهمیت آن را به عنوان یک کارفرما و به عنوان یک عنصر اساسی در قلب شهرها نادیده میگیرد. "