عباس معمار نژاد، رئیس هیات مدیره شرکت ملی انفورماتیک در پنل بازآفرینی کسب و کار در بانکداری هوشمند همایش بانکداری الکترونیک گفت: هر ساله در همایش بانکداری الکترونیک تاکید میشود که پیشرفت تکنولوژی، کسب و کار بانک را تحت تاثیر قرار میدهد و در همین راستا باید بدانیم که فناوریهای نوین ابزاری برای ارزش آفرینی است.
وی ادامه داد: آنچه برای بانکها مهم جلوه میکند، مشتری مداری است و فناوریهای نوین کمک میکند تا نیازهای مشتری را مرتفع کنیم.
معمارنژاد با بیان اینکه امروز ما از انقلاب صنعتی پنجم یاد میکنیم که چند نکته اساسی دارد و شامل انسان محوری، پایداری و تاب اوری است، تصریح کرد: منظور از انسان محوری این است که به جای فناوری، انسان اهمیت پیدا میکند.
محمدمهدی تقی پور؛ مدیرعامل شرکت به پرداخت ملت نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: توقع از هوش مصنوعی این است که بخشی از کار تفکر را با دقت و سرعت بیشتری انجام دهد. با هوش مصنوعی قدرت پردازش افزایش پیدا کرده و میتوان دادههای بیشتر را در مدت کوتاهتر پردازش و تحلیل کرد.
وی تصریح کرد: برای توسعه هوش مصنوعی باید اطلاعات کافی و دیتا بیسهایی وجود داشته باشد. با استفاده از بیشدیتاها و اتصال این بیشدیتاها با یکدیگر میتوان خدمات بهتری را در بانکداری و هر بخش دیگری ارائه کرد که میتواند تجربه جدیدی از ارائه خدمات به مشتریان شبکه بانکی بدهد.
تقی پورگفت: هوش مصنوعی در حوزه مشاورههای اقتصادی و استراتژیهای مدیریت ثروت و سرمایهگذاری یکی از بهترین ابزارها است. این ابزار میتواند بگوید یک فرد چه مقدار میتواند پسانداز داشته باشد و پسانداز خود را باید در کجا سرمایهگذاری کند.
مدیرعامل شرکت به پرداخت ملت با بیان اینکه در بحث احراز هویت، بیشتر از ابزارهایی مثل کارت ملی و مدارک شناسایی دیگر استفاده میشود، اظهار کرد: اما میتوانیم به سمت احراز هویت از طریق صدا، چهره و سایر موارد برویم. اولین کاری که برای کسب و کارها میتوان از طریق هوش مصنوعی انجام داد شناسایی و معرفی مشتریان بالقوه است.
به گفته وی، هوش مصنوعی خدمات متنوع دیگری نیز به کسب و کارها ارائه میکند که میتواند آنها را متحول کند.