به گزارش ایبنا، بررسی این شرکت مستقر در لندن نشان داد ۶۰ درصد از پروندههای کلاهبرداری در انگلیس، از فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ بوده و کلاهبرداری در پلتفرمهای دیگر و کلاهبرداریهای انجام شده از طریق تلفن را تحت الشعاع خود قرار داده است. ریوالوت، روند مشابهی را در سراسر اروپا مشاهده کرد و پی برد منشا ۶۱ درصد از کلاهبرداریها، از سرویسهای شرکت متا بوده است.
وودی مالوف، مدیر بخش جرایم مالی ریوالوت در این باره گفت: پلتفرمهای متا به عنوان بستری برای کلاهبرداری، استفاده میشوند و از مشتریان ریوالوت خواست تا از چنین فرصتهای سرمایهگذاری اجتناب کنند.
در همین حال، شرکتهای فناوری، سال گذشته یک منشور کلاهبرداری آنلاین داوطلبانه امضا کردند تا سعی کنند مانع دستیابی کلاهبرداریهای بیشتر به مشتریان شوند. این شرکتها شکایت کرده اند که متا به اندازه کافی در خصوص این مشکل کار نمیکند.
در این حال، سخنگوی شرکت متا در بیانیهای اعلام کرد: ما نمیخواهیم کسی قربانی این خلافکاران شود، به همین دلیل است که پلتفرمهای ما، دارای سیستمهایی برای مسدود کردن کلاهبرداریها هستند، تبلیغکنندگان خدمات مالی اکنون باید مجوز رگولاتوری را برای هدف قرار دادن کاربران انگلیس داشته باشند و این شرکت، کمپینهای آگاهی مصرفکننده را برای نحوه شناسایی رفتارهای تقلبی اجرا میکند.
بر اساس گزارش بلومبرگ، وی افزود: ما همچنین از نزدیک با مجریان قانون و تنظیمکنندگان مقررات، همکاری میکنیم و جامعه خود را تشویق میکنیم که کلاهبرداریها را فورا گزارش کنند تا بتوانیم سریعا علیه این نوع محتوا اقدام کنیم.
منبع: ایسنا