حجم تولید طلا در سودان به ۱۷ تن رسید

حجم تولید طلا در سودان به ۱۷ تن رسید
حجم تولید طلای سودان ۱۷ تن و صادرات آن بیش از ۶۰۰ میلیون دلار است.
کد خبر : ۱۶۳۴۳۸

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، وزیر مواد معدنی سودان تأیید کرد که درآمد حاصل از صادرات طلا و سایر مواد معدنی سودانی از ابتدای سال جاری میلادی به بیش از ۶۰۰ میلیون دلار رسیده است و مجموع تولید طلا از ژانویه تا اواسط ماه مه به ۱۷ تن رسیده است.

وزیر معادن سودان، محمد بشیر عبدالله (انمو)، اعلام کرد که این وزارتخانه بیش از ۶۰ درصد از کل صادرات این کشور را در سه ماهه اول سال جاری سهم داشته است.

وی گفت: درآمد حاصل از صادرات طلا و سایر فلزات از ابتدای سال جاری تا اواسط اردیبهشت بیش از ۶۰۰ میلیون دلار بوده است.

وی در گفت‌وگوی مطبوعاتی با رادیو محلی «بلادی» که در حساب فیسبوک خود منتشر کرد، افزود: «اگر شرایط فعلی نبود، ۶۰ درصد یک عدد غیرواقعی تلقی می‌شد. زیرا اکثر صادرات کشور در نتیجه جنگ متوقف شده است. خوشبختانه ما در وزارت معادن توانستیم با وجود شرایط جنگی صادرات طلا را افزایش دهیم.»

محمد بشیر عبدالله ادامه داد: تماس‌هایی با تولیدکنندگان و سرمایه گذاران انجام شد تا آن‌ها را ترغیب به بازگشت و شروع تولید کنند.

وزیر معادن سودان تاکید کرد: نتیجه این دستاورد‌ها در تولید منعکس شد، به طوری که مجموع تولید طلا از ابتدای سال ۲۰۲۴ تا اواسط اردیبهشت امسال به ۱۷ تن رسید که نسبت به کل تولید سه ماهه اول سال پیش ۱۹۰ درصد افزایش داشت.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر