"سال مالی سخت" برای اشغالگران به دلیل جنگ در غزه

 سال مالی سخت  برای اشغالگران به دلیل جنگ در غزه
کسری بودجه در رژیم اشغالی در ماه مه به ۷.۲ درصد افزایش یافت و رسانه‌های اسرائیلی از "سال مالی دشوار" سخن می‌گویند.
کد خبر : ۱۶۴۱۴۰

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، داده‌های منتشر شده توسط وزارت دارایی رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که کسری بودجه ۷.۲ درصدی در ماه مه افزایش یافته است، در حالی که کسری مورد انتظار تنها ۶.۶ درصد بود که توسط دولت و کنست به عنوان بخشی از قانون بودجه تصویب شده است.

سایت اسرائیلی "والاه" با اشاره به آمار‌های اقتصادی منتشر شده توسط وزارت دارایی رژیم صهیونیستی، از "سال مالی سخت" برای رژیم اشغالگر خبر داد.

بر اساس این داده ها، کسری بودجه رژیم صهیونیستی ۰.۳ درصد افزایش یافته است در حالی که کسری انباشته در ۱۲ ماه گذشته حدود ۷.۲ درصد تولید باقی مانده است.

کسری ماهانه حدود ۱۰ میلیارد شِکِل است، که این رقم بر اساس آنچه این وب سایت توضیح داده است، مبالغی به ارزش ۴.۸ میلیارد شِکِل که به دلیل عید فصح یهودیان به تعویق افتاده بود را شامل نمی‌شود.


این وب سایت افزود: کسری بودجه بدون احتساب تعویق مالیاتی در مقایسه با اردیبهشت ماه سال گذشته که با کسری حدود ۴.۵ میلیارد شِکِلی به پایان رسید، ۱۴.۸ میلیارد شِکِل برآورد شده است.

در همین زمینه، والاه گزارش داد که کسری تجمعی ثبت شده توسط رژیم صهیونیستی از ابتدای سال جاری بالغ بر ۴۷.۶ میلیارد شِکِل بوده است، در حالی که در ۱۲ ماه گذشته کسری تجمعی حدود ۱۳۷.۷ میلیارد شِکل ثبت شده است.


طی یک ماه گذشته، مخارج در رژیم صهیونیستی به ارزش ۵۴ میلیارد شِکِل ثبت شده و مجموعا از ابتدای سال به ۲۴۸ میلیارد شِکِل رسیده است، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۸۴.۷ میلیارد شِکِل بوده و شاهد افزایش انباشته حدود ۳۵ درصدی بوده است.


این وب سایت ادامه داد که داده‌های مالی نشان می‌دهد که کسری در سال ۲۰۲۳ به ۴.۲ درصد در تولید رسیده است، در حالی که برنامه ریزی شده بود که به ۰.۹ درصد برسد. کسری جدید برنامه ریزی شده برای سال ۲۰۲۴ در مقایسه با برنامه اولیه که به دنبال رسیدن به ۰.۸ درصد بود، به طور قابل توجهی به ۶.۶ درصد افزایش یافت.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر