رسانه‌های عبری: پروژه اسکله آمریکایی در ساحل غزه شکست خورد

رسانه‌های عبری: پروژه اسکله آمریکایی در ساحل غزه شکست خورد
رسانه‌های رژیم صهیونیستی ایجاد اسکله آمریکایی در ساحل غزه را شکست خورده توصیف و تاکید کردند که فعالیت آن ماه آینده تمام می‌شود.
کد خبر : ۱۶۴۳۱۴

به گزارش ایبنا، رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه گزارش دادند که پروژه اسکله شناوری که ارتش آمریکا در ساحل غزه ایجاد کرده، ناکام مانده است.

 

این رسانه‌ها با اشاره به هزینه ۳۲۰ میلیون دلاری ساخت اسکله برای ارتش آمریکا تایید کرد که فعالیت اسکله ماه آینده خاتمه خواهد یافت.

 

مسئولین و کارشناسان فلسطینی نیز در مدت اخیر در گفتگو با خبرنگار فارس ایجاد اسکله آمریکایی در ساحل غزه به بهانه رساندن کمک‌های بشردوستانه را خطرناک توصیف و تاکید کرده بودند رژیم اشغالگر با همدستی آمریکا در آینده برای کوچ اجباری یا اختیاری فلسطینیان غزه از این اسکله استفاده کند.

 

در همین حال سامانتا پاور، مدیر آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحد نیز، به مشکلات پیش روی اسکله شناوری که ارتش ایالات متحده در سواحل نوار غزه ایجاد کرد، اذعان داشت.

 

پاور در گفتگو با الجزیره گفت که گذرگاه‌های زمینی هزینه کمتری دارند و ادامه امدادرسانی را فراهم می‌کند؛ با این حال او گفته است که اسکله شناور از دید آژانس ایالات متحده برای روند کمک رسانی به غزه مهم است.

 

اعتراف پاور در مورد مشکلات موجود در خصوص اسکله شناوری که کشورش در سواحل غزه ساخته است، چند روز پس از آن صورت گرفت که فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) اعلام کرد که به دلیل پیش بینی افزایش امواج دریا تصمیم دارد به طور موقت اسکله را از محل خود در غزه به بندر اشدود اسرائیل منتقل کند.

 

سنتکام در بیانیه‌ای که جمعه گذشته منتشر کرد، گفت: «امروز، به دلیل پیش‌بینی در خصوص امواج دریا، اسکله شناور از محل خود در غزه برداشته شده و دوباره به اشدود منتقل می‌شود.»

 

این سازمان آورده است: ما تصمیم به جابجایی موقت اسکله را ساده نگرفتیم، اما باید اطمینان حاصل شود که اسکله موقت به کمک رسانی به غزه در آینده ادامه می‌دهد.

 

آمریکا در حالی ادعای رساندن کمک‌های بشردوستانه را با پیشبرد مراحل ابتدایی ساخت اسکله در ساحل شهر غزه مطرح کرده بود که بیش از ۷۰۰ هزار نفر از ساکنان شمال غزه با فاز سوم گسترش گرسنگی در این منطقه همراه هستند و هیچ کالای اساسی در بازار‌های شمال غزه یافت نمی‌شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر