رئیس جمهور کنگو در مورد مشارکت نفتی با شرکت لوک اویل روسیه گفتگو کرد

رئیس جمهور کنگو در مورد مشارکت نفتی با شرکت لوک اویل روسیه گفتگو کرد
پوتین به دنیس ساسو نگوسو رئیس جمهوری دموکراتیک کنگو به دلیل مشارکت در توسعه و تقویت روابط بین دو کشور، مدال افتخار اعطا کرد.
کد خبر : ۱۶۴۵۵۷

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، رئیس جمهوری کنگو می‌گوید که در مورد مشارکت با شرکت روسی "لوک اویل" در پروژه‌های نفتی کشورش گفتگو کرده است.


ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، به دنیس ساسو نگوسو، رئیس جمهور جمهوری دموکراتیک کنگو به دلیل مشارکت در توسعه و تقویت روابط بین دو کشور، مدال افتخار اعطا کرد.

در متن این حکم که در پرتال رسمی اسناد حقوقی منتشر شده، آمده است: به دلیل سهم قابل توجه وی در توسعه و تقویت روابط بین فدراسیون روسیه و جمهوری کنگو، مدال افتخار به رئیس جمهور جمهوری کنگو، ساسو نگوسو دنیس اعطا شد.


رئیس جمهوری کنگو روز سه شنبه وارد روسیه شد و این سفر تا شنبه ۲۹ ژوئن ادامه خواهد داشت.

ساسو نگوسو به نوبه خود در دیدار با پوتین در مسکو گفت: "مقامات و مردم روسیه با مقاومت در برابر تحریم‌های اعمال شده غیرقانونی، میزان قدرت خود را نشان می‌دهند. "

وی گفت: "کشور شما و مردم شما شجاعت خود را نشان می‌دهند. آن‌ها در برابر تحریم‌هایی که به طور غیرقانونی بر کشور شما در نتیجه درگیری در اوکراین و سایر درگیری‌ها اعمال شده است مقاومت می‌کنند. من می‌خواهم به خاطر این امر به مردم روسیه ادای احترام کنم. ما باید در این شرایط سخت روابط خود را تقویت کنیم.

رئیس جمهور کنگو پیشتر اعلام کرده بود که سفرش به مسکو با هدف تعمیق همکاری با روسیه است که آن را روابط دوستانه و همکاری می‌داند.

امسال روسیه و جمهوری کنگو شصتمین سالگرد روابط دیپلماتیک را جشن می‌گیرند.

در سطح اقتصادی، نگوسو در مسکو با لوک اویل درباره مشارکت آن در پروژه‌های نفتی در کشورش گفتگو کرد و گفت که «چشم‌انداز بسیار خوبی برای لوک اویل به‌عنوان شرکت عملیاتی پروژه‌های نفتی در جمهوری کنگو می‌بیند».

لوک اویل در حال حاضر به عنوان شرکت کننده در پروژه نفت و گاز Marine XII در جمهوری کنگو فعالیت می‌کند و ۲۵ درصد از سهام این پروژه را از شرکت بریتانیایی New Age M۱۲ Holdings Limited در سال ۲۰۱۹ خریداری کرد.

شرکت ایتالیایی انی (سرپرست پروژه با ۶۵ درصد) و شرکت دولتی نفت جمهوری کنگو (۱۰ درصد) نیز در پروژه نفت مشارکت دارند.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر