صد‌ها پرواز در کانادا به دلیل اعتصاب مکانیک‌ها لغو شد

صد‌ها پرواز در کانادا به دلیل اعتصاب مکانیک‌ها لغو شد
شکست مذاکرات بین شرکت وست جت و اتحادیه کارگران مکانیک بر سر دستمزدها، منجر به اختلال در پرواز‌های ۵۵۰۰۰ مسافر در تعطیلات روز ملی کانادا شد.
کد خبر : ۱۶۴۶۰۲

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، شرکت هواپیمایی کانادایی «وست جت» پرواز خود را پس از شکست شرکت و اتحادیه نمایندگی مکانیک‌های اعتصاب کننده در رسیدن به توافق لغو کرد.

این لغو‌ها علاوه بر ۱۵۰ لغو اعلام شده در عصر جمعه و ۲۵ مورد لغو اعلام شده در روز پنجشنبه است.

کنسلی‌ها بیش از ۵۵۰۰۰ مسافر را در طول تعطیلاتی که کشور روز ملی را جشن می‌گیرد و یکی از شلوغ‌ترین تعطیلات آخر هفته سال را تحت تاثیر قرار داد.

این شرکت اعلام کرد که تا عصر روز یکشنبه تا پایان اعتصاب، به زمین‌گیری هواپیما‌ها برای کاهش ایمن ناوگان عملیاتی خود به حدود ۳۰ فروند از ۲۰۰ هواپیمای متعلق به شرکت ادامه خواهد داد. 

این شرکت خشم خود را ابراز کرد و گفت که اتحادیه را «کاملاً مسئول فشار‌های غیرضروری و هزینه‌های ناشی از آن می‌داند.»

کارگران مکانیک، مهندسان تعمیر و نگهداری هواپیما و سایر کارکنان فنی "وست جت" روز جمعه، ۲۸ ژوئن، پس از آن که دور از مذاکرات در مورد دستمزد و شرایط کار به توافق نرسید، دست به اعتصاب زدند.

این شرکت اعلام کرد در سال اول قرارداد ۱۲.۵ درصد افزایش دستمزد و ۲۳ درصد افزایش دستمزد مرکب در طول مدت قرارداد ارائه کرده است.

اما اتحادیه افزایش دستمزد را رد کرد و در ۱۸ ژوئن پس از رای ۹۷ درصد از اعضای آن به رد توافق اولیه دستمزد‌ها که در ماه مه به دست آمد، اخطاریه اعتصاب ارسال کرد.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر