رژیم صهیونیستی باز هم بنزین را گران کرد

رژیم صهیونیستی باز هم بنزین را گران کرد
در حالی که رژیم صهیونیستی زیر فشار هزینه‌های جنگ غزه قرار دارد، وزارت انرژی این رژیم از افزایش مجدد قیمت بنزین در خبر داد.
کد خبر : ۱۶۴۷۱۳

به گزارش ایبنا، وزارت انرژی و زیرساخت رژیم صهیونیستی از افزایش قیمت بنزین خبر داده که بر اساس آن قیمت سوخت فروخته شده به مصرف کنندگان در پمپ بنزین‌ها افزایش یافته است.

 

وزارت انرژی و زیرساخت اسرائیل اعلام کرد: قیمت هر لیتر بنزین ۹۵ که پرمصرف‌ترین بنزین در اسرائیل است، افزایش یافته و به ۷.۷۸ شکل در هر لیتر، معادل ۲.۰۷ دلار آمریکا رسیده است.

 

به گزارش رسانه ها، در شهر ایلات که بنزین با قیمت کمتری نسبت به سایر شهر‌ها به فروش می‌رسد، بنزین ۹۵ در جایگاه‌ها بدون مالیات بر ارزش افزوده با قیمت ۶.۴۶ شکل در هر لیتر در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.
از اول ژانویه گذشته رژیم صهیونیستی تخفیف مالیاتی سوخت را لغو کرده و از آن زمان تا کنون قیمت هر لیتر بنزین ۰.۷۸ شِکِل افزایش یافته و به قیمت ۷.۷۲ شکل رسیده بود.

 

افزایش قیمت بنزین در راستای قطع شدن یارانه‌ها بوده و رسانه‌های صهیونیستی نیز روز‌های قبل خبر از بالا رفتن قیمت بنزین داده بودند.

 

به گزارش رسانه‌های عبری زبان، گران شدن بنزین باعث بالا رفتن هزینه‌های حمل و نقل و قیمت نهایی کالا‌ها و افزایش تورم خواهد شد.

 

این در حالی است که در فوریه گذشته، شرکای میدان گاز طبیعی تامار اسرائیل، یکی از بزرگترین میادین گازی اسرائیل، اعلام کردند که با افزایش تولید در این میدان دریایی موافقت کرده اند.

 

شورون که این میدان را اداره می‌کند، گفت که این گام ظرفیت تولید تامار را از یک میلیارد فوت مکعب در حال حاضر به ۱.۶ میلیارد فوت مکعب در روز افزایش می‌دهد.
سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) نیز روز گذشته اعلام کرد که قیمت مواد غذایی و نوشیدنی در اسرائیل ۵۲ درصد بالاتر از میانگین کشور‌های توسعه یافته است و پس از کره جنوبی در رتبه دوم قرار دارد.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر