دومای دولتی روسیه پیش نویس قانون پرداخت‌های فرامرزی با استفاده از ارز دیجیتال را تصویب کرد

دومای دولتی روسیه پیش نویس قانون پرداخت‌های فرامرزی با استفاده از ارز دیجیتال را تصویب کرد
دومای دولتی روسیه وظیفه تنظیم مسائل مربوط به سیستم قانونی آزمایشی در زمینه نوآوری‌های دیجیتال را به بانک مرکزی روسیه واگذار کرد.
کد خبر : ۱۶۵۲۷۷

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، دومای دولتی روسیه در اولین قرائت پیش نویس قانون پرداخت‌های فرامرزی با استفاده از ارز دیجیتال را در چارچوب یک سیستم قانونی آزمایشی به تصویب رساند.

نیکیتا چاپلین، عضو کمیته بودجه و مالیات، به خبرنگاران گفت که پیش نویس قانون «امکان کاهش خطرات فعالیت‌های معدنی غیرقانونی و جرایم مرتبط را فراهم می‌کند، زیرا الزامات و کنترل‌های موجود دور زدن قانون و استفاده از ارز دیجیتال در معاملات غیرقانونی را دشوار می‌کند.»

وی افزود: این قانونگذاری می‌تواند توسعه صنعت، جذب سرمایه گذاری و ایجاد مشاغل جدید را تحریک کند.

چاپلین همچنین با استناد به برآورد‌های کارشناسان خاطرنشان کرد که در سال گذشته ماینر‌های روسی حدود ۵۴۰۰۰ بیت کوین به ارزش بیش از ۳.۵ میلیارد دلار تولید کردند.

پیش نویس قانون مقرر می‌دارد: تغییراتی برای اجازه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت در فعالیت‌های تجارت خارجی در چارچوب یک قانونی آزمایشی ایجاده شده و برای این منظور، وظایف یک نهاد مجاز و تنظیم کننده برای مسائل مربوط به سیستم قانونی آزمایشی در زمینه نوآوری‌های دیجیتال در بازار مالی به بانک مرکزی روسیه سپرده شده است.

این پیش‌نویس می‌افزاید: قانون بانک مرکزی باید محدودیت‌هایی را برای حجم مبادلات مالی فردی و کل حجم معاملات مالی که در چارچوب نظام آزمایشی قانونی انجام می‌شود، ایجاد کند.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر