بانک مرکزی ترکیه سپرده ۵ میلیارد دلاری عربستان را بازگرداند

بانک مرکزی ترکیه سپرده ۵ میلیارد دلاری عربستان را بازگرداند
بانک مرکزی ترکیه با توافق دوجانبه، سپرده‌ای به ارزش ۵ میلیارد دلار را به پادشاهی عربستان بازگرداند.
کد خبر : ۱۶۵۲۸۵

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، در نتیجه توافق دوجانبه دوجانبه، بانک مرکزی ترکیه یک سپرده عربستان سعودی به ارزش ۵ میلیارد دلار را به عنوان بخشی از بررسی قرارداد‌های سپرده با همتایان بین المللی خود بازگرداند.


بانک مرکزی اعلام کرد که با عربستان سعودی بر سر تسویه حساب در مورد سپرده‌ای که این کشور سال گذشته نزد این کشور سپرده بود، به توافق رسید.

بر اساس بیانیه صادر شده از سوی اداره پول، این توافق با حضور مقامات سعودی انجام شد و به بانک مرکزی ترکیه اجازه داد تا تعهدات خارجی خود را کاهش دهد.

پرداخت این سپرده یک دستاورد برای بانک مرکزی است، زیرا پس از سال‌ها مداخله در بازار مبادلات ارزی که منجر به کاهش ذخایر ارزی آن شد، به دنبال اصلاح ترازنامه خود است.

پس از اینکه بانک مرکزی ترکیه در سال ۲۰۲۳ سیاست‌های پولی غیر متعارف را کنار گذاشت و پس از آن افزایش نرخ بهره به ۵۰ درصد رسید، این بانک توانست با این سیاست‌ها این روند را پس از اینکه تعهداتش به ارز‌های خارجی از ۶۰ میلیارد دلار فراتر رفت، معکوس کند.


فاتح کاراهان، رئیس بانک مرکزی ترکیه در اوایل این ماه به بلومبرگ گفت: ما تا حد زیادی عملیات سوآپ با بانک‌های محلی را حذف کرده‌ایم و اکنون در حال بررسی قرارداد‌های سپرده با همتایان بین‌المللی خود هستیم.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر