13 مهر 1403 - 13:00
در گفتگو با ایبنا مطرح شد؛

منفعت اقتصادی مردم در بازی نخوردن از دلالان ارزی است/ غیرواقعی بودن قیمت‌ها در تنش‌های سیاسی و نظامی

منفعت اقتصادی مردم در بازی نخوردن از دلالان ارزی است  غیرواقعی بودن قیمت‌ها در تنش‌های سیاسی و نظامی
فعال اقتصادی تأکید کرد: نباید از سوداگران بازار ارز در تنش‌های مقطعی منطقه‌ای بازی بخوریم.
کد خبر : ۱۶۵۷۱۸

مهرداد سعادت؛ رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکیه در گفتگو با خبرنگار ایبنا در خصوص بازگشت آرامش به بازار ارز و تأثیری که بر معیشت مردم و نرخ تورم دارد، گفت: فعالان اقتصادی و مردم خواهان بهبود وضعیت اقتصاد کشور هستند؛ قطع به یقین بخشی از ثبات اقتصادی که خواهان آن هستیم از محل عدم تشنج و نوسان در بازار ارز حاصل می‌شود.


وی در این باره افزود: ثبات بازار ارز اثر مستقیمی روی ثبات اقتصادی، جهش تولید و بهبود معیشت مردم دارد به این دلایل لازم است مردم برای ثبات بخشی بیشتر به اقتصاد و نرخ ارز، ضمن همراهی نکردن با سوداگران ارزی، با بانک مرکزی همکاری ویژه‌ای داشته باشند.


این فعال اقتصادی معتقد است: همراهی نکردن با نوسان گیری‌های مقطعی دلالان در تنش‌های سیاسی و نظامی موقتی کشور به ثبات ارزی و اقتصادی که منافع تولیدکننده و مصرف کننده را تامین می‌کند منتهی می‌شود.


رئیس اتاق بازرگانی ایران و ترکیه تصریح کرد: دلالان و سوداگران ارزی برای کسب منفعت بیشتر به دنبال حرکت‌های سینوسی نرخ ارز هستند، این حرکت‌ها به نفع سوداگران و به زیان تولیدکننده، صادر کننده و عموم مردم جامعه است؛ بنابراین نباید از سوداگران بازار ارز در تنش‌های مقطعی منطقه‌ای بازی بخوریم.


وی دراین باره افزود: کاهش نرخ تورم وابسته به رشد تولید و تجارت است. مردمی که مطالبه کاهش نرخ تورم و ثبات اقتصادی دارند باید آگاهی خود را از مسائل تاثیر گذار در نرخ ارز و اقتصاد کلان افزایش دهند.


مهرداد سعادت گفت: نوسانات نرخ ارز حتی در کوتاه مدت آسیب‌های مختلفی به روند تجاری کشور وارد می‌کند. هر افزایشی به معنای بالا رفتن نرخ کالا و به زیان مردم است.


وی خاطر نشان کرد: به عنوان فعال تجاری و اقتصادی توصیه می‌کنم مردم در تنش‌های نظامی و سیاسی منطقه برای بر هم نخوردن تعادل در تجارت خارجی تقاضایی به بازار ارز وارد نکنند و ارزی خریداری نکنند، چون قیمت‌ها واقعی نیست.


رئیس اتاق مشترک بازرگانی تهران و ترکیه گفت: با توجه به اینکه آثار انتظارات تورمی تا مدت‌ها روی اقتصاد ونرخ کالا‌ها باقی می‌ماند عدم رجوع مردم به بازار ارز در نوسان‌های نظامی و منطقه‌ای در نهایت و در بلندمدت به نفع عامه مردم، تولید و اقتصاد کشور است.

نویسنده: میلاد شکری
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر