به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، روزنامه آمریکایی "واشنگتن پست" در گزارشی از تلاش یک کمپین تبلیغاتی در جنوب آسیا برای پنهان کردن ارتباط شرکت "کوکاکولا" و "اسرائیل" و بررسی چگونگی شکست این کمپین تبلیغاتی خبر داد.
این روزنامه به تفصیل توضیح داد که شرکت نوشابه در بنگلادش یک کمپین تبلیغاتی گران قیمت با حضور یک ستاره تلویزیونی مشهور راه اندازی کرده است؛ و این زمانی است که فروش این شرکت در تابستان امسال در بخشهایی از خاورمیانه و آسیا، به دلیل کمپینهایی برای تحریم شرکتهایی که از «اسرائیل» حمایت میکنند شروع به کاهش کرده است.
در این تبلیغ، شرف احمد گیبون، بازیگر نقش صاحب فروشگاهی را بازی میکند که به مشتریان اطمینان میدهد که «کوکاکولا» محصول اسرائیلی نیست و بر پیوندهای این شرکت با جوامع اسلامی تأکید میکند. وی در بخشی از این تبلیغ میگوید «حتی فلسطین هم کارخانه کوکاکولا دارد»، به گروهی از پسران اشاره میکند که اعتراضات سیاسی خود را کنار گذاشته و سپس بطریهای کوکاکولا مینوشند.
اما یک مشکل وجود داشت، و واشنگتن پست خاطرنشان کرد که کارخانه ادعایی فلسطینی در واقع "یک شرکت بسته بندی متعلق به اسرائیل است که در شهرکهای اسرائیلی در اورشلیم فعالیت میکند، که طبق قوانین بین المللی غیرقانونی است. "
برخلاف انتظار، این ادعای گمراه کننده بلافاصله واکنشهای خشونت آمیزی را در پی داشت؛ و این موضوع خشم بیشتری نسبت به کوکاکولا ایجاد کرد که پیش از پخش آگهی با کاهش ۲۳ درصدی فروش مواجه شده بود.
پس از اینکه شرکت نوشابههای غیرالکلی آگهی را از تمام بازارهای تلویزیونی و حسابهای رسانههای اجتماعی بیرون کشید، درباره جنجالی که به راه انداخته بود به واشنگتن پست گفت که "این کمپین یک اشتباه ناگوار بود. "