02 شهريور 1403 - 15:00

نظارت دقیق بر شبکه بانکی با قانون جدید/ اقتدار بانک مرکزی افزایش می‎‌یابد

نظارت دقیق بر شبکه بانکی با قانون جدید  اقتدار بانک مرکزی افزایش می‎‌یابد
قانون جدید بانک مرکزی باعث افزایش استقلال و اقتدار این بانک در برخورد با ناترازی‌ها می‌شود.
کد خبر : ۱۶۵۹۳۲

 جعفر قادری؛ نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا با اشاره به ابلاغ قانون جدید بانک مرکزی به شبکه بانکی گفت: این قانون اختیار و اقتدار بانک مرکزی در برخورد با ناترازی‌های بانک‌ها و موسسات مالی را بیشتر کرده به نوعی این قانون باعث افزایش استقلال بانک مرکزی می‌شود.

 

وی افزود: قانون جدید به بانک مرکزی اجازه می‌دهد تا نظارت دقیق‌تری را نسبت به سیستم بانکی اعمال کند و با بانک‌ها و موسسات مالی متخلف که دارای ناترازی هستند برخورد جدی داشته باشد.

 

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: در قانون جدید بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار به هیات عالی تغییر کرده و جایگاه و موقعیت آن نیز ارتقا یافته و تخصصی‌تر شده؛ بنابراین امیدواریم شاهد اتخاذ سیاست‌ها و تصمیمات دقیق‌ترباشیم.

 

قادری ادامه داد: بانک مرکزی در کشور‌های پیشرفته مستقل از دولت عمل می‌کند و سیاست‌های دولت در تصمیمات بانک مرکزی اثری ندارد؛ چون دارای سیاست‌های مستقلی هستند ما امیدواریم با قانون جدید استقلال بانک مرکزی کشورمان افزایش پیدا کند.

 

وی در پایان گفت: امیدواریم در سایه اجرای دقیق قانون جدید بانک مرکزی در حوزه ناترازی‌های بانکی شاهد تداوم برخورد جدی با بانک‌های ناتراز و موسسات مالی متخلف و به حداقل رسیدن ناترازی‌های بانکی و آثار و تبعات آن در کشور باشیم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر