تلاطم در بازار کار آمریکا

تلاطم در بازار کار آمریکا
نظرسنجی فدرال رزرو نشان می‌دهد که سطح اشتغال به پایین‌ترین حد خود رسیده و نگرانی‌هایی در مورد یافتن کار و نارضایتی از دستمزد وجود دارد.
کد خبر : ۱۶۶۰۳۴

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از cnbc، نظرسنجی جدید فدرال رزرو نیویورک نشان می‌دهد که نرخ اشتغال در ایالات متحده کاهش یافته است. همچنین تعداد افرادی که به دنبال کار هستند و نارضایتی از دستمزد‌ها در حال افزایش است.

این نظرسنجی که سه بار در سال منتشر می‌شود، نگرانی فزاینده در مورد امنیت شغلی و افزایش تعداد افرادی که انتظار دارند پس از سن بازنشستگی معمول کار کنند را در ماه ژوئیه نشان می‌دهد. کارگران همچنان به دنبال حقوق اولیه بالاتر هستند، اما پیشنهادات پایین‌تری دریافت می‌کنند.

این نتایج در حالی منتشر می‌شود که نرخ بیکاری در حال افزایش است و وال استریت و سیاست‌گذاران فدرال رزرو این تحولات را از نزدیک دنبال می‌کنند تا نشانه‌هایی از روند آینده اقتصاد ایالات متحده را پیدا کنند.

از جمله یافته‌های اسن نظرسنجی این بود که از کسانی که در زمان آخرین نظرسنجی در ماه مارس شاغل بودند، ۸۸ درصد شغل خود را حفظ کرده‌اند که کمترین میزان از سال ۲۰۱۴ است. همچنین، افرادی که انتظار دارند بیکار شوند به ۴.۴ درصد افزایش یافته‌اند، که نسبت به سال گذشته ۰.۵ درصد بیشتر و بالاترین میزان در تاریخ این نظرسنجی است.

علاوه بر این، سطح افرادی که در چهار هفته گذشته به دنبال کار جدید بودند به ۲۸.۴ درصد افزایش یافت که ۹ درصد افزایش نسبت به یک سال پیش و بالاترین میزان تاریخی از ماه مارس ۲۰۱۴ است.

در مورد دستمزدها، رضایت از حقوق فعلی به ۵۶.۷ درصد کاهش یافته است که بیش از ۳ درصد کمتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ است. رضایت از مزایا به ۵۶.۳ درصد رسیده که بیش از ۸ درصد کاهش نسبت به سال گذشته دارد، در حالی که رضایت از فرصت‌های ارتقاء شغلی به ۴۴.۲ درصد کاهش یافته که از ۵۳.۵ درصد در سال گذشته کمتر شده و این کاهش بیشتر در میان زنان، افرادی با مدرک تحصیلی کمتر و پاسخ‌دهندگانی با درآمد خانوار کمتر از ۶۰,۰۰۰ دلار مشاهده می‌شود.

پیشنهاد حقوق معمولی برای مشاغل تمام‌وقت در چهار ماه گذشته کمی کاهش یافت و به ۶۸،۹۰۵ دلار رسید، در حالی که حداقل سطحی که کارگران برای یک شغل جدید می‌پذیرند، به ۸۱،۱۴۷ دلار افزایش یافته که حدود ۲۵۰۰ دلار نسبت به یک سال پیش افزایش داشته است، اما کمی پایین‌تر از رکورد بالای آخرین نظرسنجی است.

در نهایت، احتمال اینکه افراد پس از ۶۲ سالگی همچنان به کار خود ادامه دهند به ۴۸.۳ درصد افزایش یافته است و این رقم برای افرادی که انتظار دارند پس از ۶۷ سالگی کار کنند به ۳۴.۲ درصد رسیده است. این افزایش بیش از ۲ درصد است.

در حالی که نرخ بیکاری ۴.۳ درصد از نظر استاندارد‌های تاریخی پایین در نظر گرفته می‌شود، اما اخیراً در حال افزایش بوده است و ترس از فرسایش گسترده‌تر در اقتصاد را افزایش داده است. ماه جولای شاهد افزایش تنها ۱۱۴،۰۰۰ شغل غیرکشاورزی بود، بنابراین گزارش ماه اگوست، که در اوایل سپتامبر منتشر خواهد می‌شود، با دقت بررسی خواهد شد.

پس از آخرین جلسه فدرال رزور، مقامات این نهاد رشد شغلی را «متعادل» توصیف کردند. انتظار می‌رود بانک مرکزی در جلسه بعدی خود در سپتامبر نرخ بهره اصلی خود را یک چهارم درصد کاهش دهد، که اولین کاهش در بیش از ۴ سال گذشته خواهد بود.

نویسنده: حمیدرضا ذوالقدریها
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر