07 شهريور 1403 - 17:02

آغاز به کار معاملات خودرو در سکو‌های دیجیتال بخش خصوصی

آغاز به کار معاملات خودرو در سکو‌های دیجیتال بخش خصوصی
به گفته رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از امروز معاملات خودرو در سکو‌های دیجیتال بخش خصوصی با هدف انجام معاملات امن‌تر آغاز شد.
کد خبر : ۱۶۶۲۱۱

به گزارش ایبنا؛ امین کلاهدوزان، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی امروز در مراسم آغاز به کار معاملات خودرو در سکو‌های بخش خصوصی و رونمایی از امکان برگزاری مزایده‌های اجرای ثبت قوه قضائیه در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت، اظهار داشت: به منظور شفاف‌سازی و هوشمند‌سازی فرآیند معامله خودرو پاییز سال گذشته آیین نامه معاملات خودرو در سکو‌های الکترونیکی بخش خصوصی به تصویب رسید و شیوه نامه آن ابلاغ شد. رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بیان داشت: بعد از تصویب آیین نامه از سکو‌های بخش خصوصی دعوت شد و لذا ۹ شرکت تقاضای خود را مطرح کردند که در حال حاضر ۲ شرکت تست‌های اولیه را پاس کرده اند و امروز این شرکت‌ها فعالیت خود را آغاز می‌کنند. وی بیان داشت: این سکو‌ها به هیچ عنوان انحصاری نخواهد بود و شرکت‌ها با رویکرد بخش خصوصی کار می‌کنند و الزام قانونی نیز برای ثبت معاملات خودرویی مردم در این سکو‌ها وجود ندارد و مردم همچنان می‌توانند در کنار این روش، از همان روش قبلی و سنتی معامله خودرویی نیز استفاده کنند. کلاهدوزان اظهار داشت: روش ثبت معاملات خودرویی در سکو‌های بخش خصوصی محیط امن تری را برای مردم فراهم می‌سازد چرا که خریدار خودرو می‌تواند قبل از معامله استعلامات لازم و اطلاعات مورد نیاز در خصوص اینکه خودرو توقیف است یا خیر، خودرو دارای بدهی است، صاحب خودرو طرف معامله باشد، ممنوع المعامله بودن خودرو و اطلاعاتی نظیر این اطلاعات را کسب کند و لذا با خاطری آسوده‌تر نسبت به امضا قرارداد معامله خودرو اقدام کنند.


وی بیان داشت: در حال حاضر سالانه در کشور حدود ۶ تا ۷ میلیون تعویض پلاک انجام و بیش از این تعداد نیز معامله خودرو انجام می‌شود.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر