11 شهريور 1403 - 12:19

اقتصاد رژیم صهیونیستی مانند یک کشتی در حال غرق شدن است

اقتصاد رژیم صهیونیستی مانند یک کشتی در حال غرق شدن است
روزنامه نگار صهیونیست از وضعیت وخیم اقتصادی «رژیم صهیونیستی» به دلیل ادامه جنگ و بی توجهی وزیر دارایی رژیم اشغالگر به این وضعیت، انتقاد کرد.
کد خبر : ۱۶۶۲۸۱

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، ناتان زهاوی، روزنامه‌نگار روزنامه رژیم صهیونیستی‌ «معاریف» به نقل از کارشناسان می‌گوید که «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی دولت رژیم صهیونیستی در بحبوحه بحران اقتصادی در «رژیم صهیونیستی» «کوچک‌ترین تصوری درباره اقتصاد ندارد.»

زهاوی افزود: «اسموتریچ با گذشته مشکوک خود کور رنگ است و متوجه چراغ‌های قرمز چشمک زن نمی‌شود که هشدار می‌دهند کشتی در آستانه برخورد با صخره‌های ساحل و غرق شدن است، او «نمی‌بیند که سرمایه‌گذاران غرق شدن را رها کنند». او به سخنان مدیران شرکت‌های رتبه بندی اعتباری که "رتبه رژیم صهیونیستی را پایین می‌آورند و آن‌ها نسبت به جدی بودن وضعیت هشدار می‌دهند و دوباره رتبه را پایین می‌آورند" گوش نمی‌دهد.

او همچنین «نمی‌فهمد که توریست‌ها به رژیم صهیونیستی نمی‌آیند»، هتل‌ها و شرکت‌های گردشگری «درآمد ندارند» و «به فریاد‌های آن‌ها گوش نمی‌دهد که می‌گویند: ما را نجات دهید».

وی ادامه داد: «اسموتریچ متکبر که بیش از حد اعتماد به نفس دارد، از سرمایه‌های عمومی استفاده می‌کند که گویی متعلق به خود است و به گوسفندان مراتع خود سود و کمک مالی تقسیم می‌کند و از کشاورزانی که مزارعشان در آتش غزه سوخته است چشم پوشی می‌کند.» همچنین «نظام سلامت دچار بحران است و کمبود شدید پزشک، روان‌درمانگر و بودجه‌ای که برای توانبخشی آسیب‌دیدگان از جنگ اختصاص داده می‌شود» وجود دارد.

زهاوی همچنین به «هزینه‌های زندگی که روز به روز افزایش می‌یابد» و «قیمت پرواز‌هایی که ابر‌ها را در آغوش گرفته‌اند، که در رژیم صهیونیستی بالاترین قیمت‌ها در جهان است» اشاره کرد.

علیرغم این حقایق تلخ، "اسموتریچ وقتی در رویداد‌های مختلف صحبت می‌کند یا در رسانه‌ها مصاحبه می‌کند، به نظر می‌رسد مطمئن است که رژیم صهیونیستی یک بهشت اقتصادی است"، "او معتقد است که اوضاع را تحت کنترل دارد" و زمانی که اعضای ارشد وزارتخانه اش سعی می‌کنند هشدار دهند؛ و او را مورد انتقاد قرار می‌دهد، او "پیشنهاد استعفا می‌دهد. "

به گزارش آسوشیتدپرس آمریکایی، جنگ مداوم در جبهه‌های مختلف منجر به خسارات قابل توجهی در اقتصاد رژیم صهیونیستی شده است، "به هزاران کسب و کار کوچک آسیب می‌رساند و اعتماد بین المللی را به اقتصادی که زمانی به عنوان یک دینام کارآفرینی تلقی می‌شد تضعیف می‌کند. "

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها