14 شهريور 1403 - 14:08

رئیس سابق بانک مرکزی لبنان دستگیر شد

رئیس سابق بانک مرکزی لبنان دستگیر شد
قوه قضاییه لبنان، ریاض سلامه، رئیس سابق بانک مرکزی این کشور را پس از بازجویی در رابطه با پرونده اختلاس وجوه بازداشت کرد.
کد خبر : ۱۶۶۳۳۵

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از عمون، بر اساس آنچه یک منبع قضایی به خبرگزاری فرانسه گفت، سلامه در لبنان با اتهامات ارتکاب جرایم مالی از جمله پولشویی، اختلاس و غنی سازی غیرقانونی مواجه است که او همه آن‌ها را رد می‌کند.

این منبع بدون افشای هویت وی گفت: «قاضی جمال الحجار، دادستان عمومی، پس از سه ساعت بازجویی سلامه را به ظن اختلاس بیش از چهل میلیون دلار از بانک لبنان دستگیر کرد».

سلامه پس از پایان دوره مسئولیت خود در ۳۱ ژوئیه ۲۰۲۳، این اولین بار است که در برابر قوه قضاییه حاضر می‌شود.

به گزارش شبکه الجدید، «ریاض سلامه، رئیس سابق بانک لبنان، وارد کاخ دادگستری شد تا پرونده اش توسط قاضی جمال الحجار، دادستان دادگاه تجدیدنظر و رسیدگی شود».

این اطلاعات حاکی از آن است که تحقیق از سلامه به پرونده شرکت اپتیموم و قرارداد‌های منعقده بین بانک لبنان و این شرکت در خصوص خرید و فروش اوراق خزانه و گواهی سپرده به پوند و دریافت پورسانت از سوی شرکت می‌پردازد. ”

سلامه به مدت سی سال به عنوان رئیس بانک لبنان خدمت کرد که شاهد بدتر شدن بحران مالی و اتهامات داخلی و خارجی و سرقت وجوه عمومی بود.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر