21 شهريور 1403 - 08:57

اُفت فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر در رژیم صهیونیستی

اُفت فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر در رژیم صهیونیستی
تجزیه و تحلیل فعالیت‌های سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۴ نشان‌دهنده دوره سختی برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر رژیم صهیونیستی است.
کد خبر : ۱۶۶۵۲۵

به گزارش ایبنا؛ بر اساس گزارش پژوهشی تخصصی که دیروز سه‌شنبه منتشر شد، صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر رژیم صهیونیستی در نیمه اول سال ۲۰۲۴ افت قابل توجهی در جذب سرمایه گذاری داشتند.


در این گزارش به موضوع کاهش شدید سرمایه‌های جمع‌آوری‌شده و فعالیت‌های سرمایه‌گذاران در صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر رژیم صهیونیستی پرداخته شده که در ادامه افت مشاهده شده در سال گذشته است.


صندوق جسورانه یا سرمایه‌گذاری خطرپذیر نوعی صندوق سرمایه‌گذاری مشترک است که پول را از سرمایه‌گذاران گردآوری کرده و مبالغ مورد نظر را در کسب و کار‌های نوپای کوچک و متوسط که پتانسیل رشد بالایی دارند سرمایه‌گذاری می‌کند. در واقع این صندوق‌ها، نوعی سبد دارایی تشکیل می‌دهند.


در شش ماهه اول سال ۲۰۲۴، تنها ۱۰ صندوق جدید سرمایه گذاری در رژیم صهیونیستی توانستند ۵۴۴ میلیون دلار جذب کنند، در مقایسه با ۲۷ صندوقی که ۱.۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ جمع آوری کرده بودند.


چیزی که تأثیر این افت را افزایش می‌دهد این است که ۷۳ درصد از وجوه جمع‌آوری‌شده تنها از دو صندوق بزرگ رد دات کپیتال پارتنرز Red Dot Capital Partners و وینتیج گروس فوند Vintage Growth Fund تأمین شده که هر کدام ۲۰۰ میلیون دلار جمع‌آوری کردند.


بن کلاین، مدیر عامل این اندیشکده، گفت: به دلیل جنگ و بی ثباتی جاری، ما انتظار نداشتیم سال ۲۰۲۴ یک سال عادی باشد تجزیه و تحلیل فعالیت‌های سرمایه‌گذاری در نیمه اول سال نشان دهنده دوره سختی برای صندوق‌های سرمایه گذاری خطرپذیر رژیم صهیونیستی است.


این گزارش نشان می‌دهد که کل سرمایه جذب‌شده توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر رژیم صهیونیستی نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است، اما به لطف وجود سرمایه قابل توجه قبلی برای سرمایه‌گذاری، بازار همچنان انعطاف‌پذیر است.


این گزارش همچنین به کاهش قابل توجه فعالیت سرمایه گذاران نهادی در رژیم صهیونیستی اشاره کرد. این سرمایه گذاران در نیمه اول سال ۲۰۲۴ تنها در ۱۳ دور سرمایه‌گذاری با مجموع ۴۰ میلیون دلار شرکت کردند که در مقایسه با ۴۰ دور سرمایه گذاری با مجموع ۱۵۸ میلیون دلار در سال ۲۰۲۳ کاهش چشمگیری داشته است.


صندوق‌های سرمایه‌گذاری خارجی که در رژیم صهیونیستی سرمایه‌گذاری می‌کنند نیز تحت تأثیر جنگ قرار گرفتند. به عنوان مثال، صندوق نکست سامسونگ در نیمه اول سال ۲۰۲۴ تنها ۳ سرمایه گذاری در استارتاپ‌های رژیم صهیونیستی انجام داد، در حالی که در سال ۲۰۲۳، ۱۳ سرمایه گذاری انجام داده بود.


در این گزارش به کاهش چشمگیر سرمایه گذاری در حوزه خودرو و استارتاپ‌های فناوری عمیق در مقایسه با سرمایه گذاری در حوزه هوش مصنوعی مولد، فناوری مالی و امنیت سایبری اشاره شده است.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها